Wessa naar ongeveer 7 maanden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvet31

Wessa naar ongeveer 7 maanden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 17:56

Wessa Fortuna, kwpn-er van 10 die ik nu vanaf maart bezit :D
het was in het begin erg moeilijk omdat ze alleen maar wou racen en doordat mijn zit nog niet goed was (ging van een fjord naar een paard, dus dat was wennen) werd dit alleen maar erger, we snapten elkaar niet, en met heel veel lessen zijn we wel erg vooruit gegaan. We zijn beter op elkaar gesteld en snappen elkaar ook beter want de communicatie was niet goed. Nu weet ik dat we nog een heel stuk vooruit moeten en dat we nog steeds niet zijn waar we willen zijn maar ik ben wel benieuwd wat jullie punten zijn, dus geef vooral commentaar, vooral waar ik wat aan heb haha. Nu ben ik vooral bezig dat ze over haar rug loopt en soepeler want ze kan erg stijf zijn. omdat ze dit heel moeilijk vindt vraag ik maar geef haar de ruimte maar wanneer ze echt omhoog gaat vraag ik meer van haar.

mijn eigen punten zijn
- zit te ver naar voren dus moet mijn bekken naar voren duwen en verder naar achter
- ik wil te veel zoals mijn lesgever zegt dus probeer er wat minder aan te doen en stiller zitten (met mijn handen)
- pianohandjes
- hakken naar beneden duwen.

vooral mijn zit vindt ik zelf erg moeilijk, vooral omdat je dan jezelf moet verbeteren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-X8SQX8VB.jpg[img]
dit hierboven bedoel ik dus met haar hoofd omhoog gooien als ze het moeilijk vindt.
Afbeelding
ze heeft er ook wel een handje van om onder je weg te lopen.

nou ik ben gewoon benieuwd naar het commentaar,
maar ik weet zelf ook wel dat het zeker niet perfect is.

Paardje_2009

Re: Wessa naar ongeveer 7 maanden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:02

Ik vind je er erg netjes opzitten. Handen beter houden haha. Zei je zelf al.
Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:02

Ik heb het idee dat je ontzettend met de voorkant bezig bent, je drukt nl heel erg je hand omlaag en kijkt constant naar haar hoofd. Ga juist oefeningen doen om haar losser te maken, voltes rijden en stelling vragen, op de 2e hoefslag rechtuit etc. Eerst maar eens op eigen benen leren lopen, goed aan je been maken en dan pas aan de voorkant wat meer willen. Alles op zijn tijd, het duurt immers even voordat je een draver omschoolt, de bouw is zo anders, balans ligt anders. Rustig aan :)

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 18:07

bedankt voor het commentaar, ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben nu best wel veel bezig met de 2e hoefslag omdat ze graag wil uitwijken naar links of rechts. Maar het is trouwens een kwpn-er ;)

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 18:07

Afbeelding
deze wou net niet

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:11

ehm ja..... nou goed het is een leuk paardje hoor! Je zit wel erg op zn voorhand, je kijkt naar beneden en bij de laatste foto leun je ook nog naar binnen. Dus het paard maak je het dan wel heel lastig in zijn balans. Ik zie bij de 1 na laatste foto dat je duimen niet je hoogste punt zijn (handen plat) dat met hoofd schudden is verzet van het paard. Idd je hakken kun je iets meer uitdrukken, maar vaak zie je kapstokjes etc en ik vind dus bij jouw de benen netjes bij de singel en niet naar buiten gedraaid enzo wat je vaak ziet dus weer een + daar. Handen mogen iets hoger vind ze nogal laag en als je je hander hoger hebt dan heb je ellebogen minder recht (dus ellebogen mooi gebogen) en volgens mij ga je dan ook automatisch rechterop zitten, omdat je nu min of meer moet strekken om je handen te plaatsen waar je ze nu hebt. Veel succes en komt vast allemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:12

Oh sorry, ik dacht vanwege de Fortuna naam dat het een draver was :')

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 18:22

Ik geloof ook wel dat het goed komt maar tips zijn altijd fijn, bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:11

Over de rug laten lopen begint bij jou. Bij je zit, bij je hulpen.
Dus ontspannen zitten, zachte billen, zachte bovenbenen, die benen lekker ontspannen af laten hangen, waarbij je lichtjes in de beugels steunt, rechtop, niet voorover, dan zit je op de rem en kan je paard niet onder je door bewegen. Schouders laten vallen, onderarmen en handen dragen, ontspannen zitten is erg belangrijk :)
Je kijkt veel naar beneden, ik denk om te weten of ze rond loopt, beter leer je dit te voelen. Je moet een zachte, verende verbinding voelen, je teugels gaan aanvoelen als een soort zachte elastiek. Het is niet zo dat als die kop naar beneden is, dat je paard dan ook over de rug loopt, dat zijn verschillende dingen.

Ik vind het een mooi paard, en het ziet er vriendelijk uit.

Vera12_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:43

Het ziet er goed uit! Vooral blijven trainen samen!
Je hebt ook een ontzettend mooi paard!

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 17:29

dankje! hier heb ik zeker wat aan

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:41

Leuk paard :D

Probeer iets vriendelijker met je handen te zijn, je zet jezelf nu heel erg vast, in je handen en schouders. Hierdoor komt je paard soms in verzet en krijg je zelf op den duur last van je schouders.
Probeer om je handen wat meer te dragen en met een lichtere verbinding te rijden. Het ziet er nu allemaal een beetje gespannen uit, vooral in het begin, daarna gaat ze waarschijnlijk door jouw druk in de houding en laat jij haar iets meer los, waardoor ze gelijk beter loopt, kunst is om dat ook te bereiken zonder haar eerst van voren vast te zetten ;)

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:58

Probeer net wat meer op je zitbeen knobbels te gaan zitten. En wat (voor mij) ook helpt is handschoenen aan doen. Je hebt minder snel last van je handen en op de een of andere manier heeft het voor mij geholpen in mijn houding!

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:43

jaa klopt! ik heb ook snel last van mijn schouders en zie dat ik het doe. Maar vindt het zelf moeilijk om dat uit te schakelen. Ik heb vandaag les gehad en wel veel op de punten hier gelet wat er gezegd werd en het heeft mij wel geholpen, dus bedankt!