het werd maar weer eens tijd om mijn Kane ITP te zetten
.Even een kleine intro vooraf :
Ongeveer 2 jaar geleden zijn wij begonnen met dressuur rijden en dit ook in wedstrijdverband. We hebben altijd recreatief gereden en daarna western . Ook hier in wedstrijden gereden en dat ging ook heel goed. Maar merkte dat Kane het iets minder vond allemaal. Hij liep zijn rondje in de pleasure , horsemanship vond hij dan wel leuk en trail ook. Maar de trail vond ik niets haha .
Dus dressuur.
Ik dacht naja ik probeer het wel , misschien vinden we het niets misschien vinden we het leuk.
En we vinden het leuk !! Kane begon als een malle , liep geweldig en haalde iedere wedstrijd wel 2 winstpunten.
De B vlogen we door , maar na 10 punten toch besloten om nog even te blijven hangen in de B om het wijken er goed in te krijgen.
En toen werd hij ziek. Heel ziek. Viel af woog op een gegeven moment een krappe 500 kilo , liep afwisselend rad , niet zuiver, stokkreupel. DA wist zich geen raad , klinieken konden niet meer vinden dan een oplosbaar rugprobleem en wat spierproblemen .
En zo hebben we gekwakkeld een jaar lang. Advies van de DA's was om op zijn goeie ( lees niet kreupele ) dagen vooral te blijven rijden en bewegen. Dus dat maar gedaan en tussentijds maar blijven starten en rijden. Want leuk vond hij het zeker. Had hem eerst stilgezet want op een slecht paard rij ik niet is mijn standpunt. Maar Kane werd daar heel ongelukkig van, klierig , gemeen , agressief en was toen Kane niet meer. Dus ja ik ben met een slecht paard aan het werk gegaan. Na bijna een jaar was ik het zat, er moest toch iets aan de hand zijn met mijn lieverd en ben op de alternatieve wijze gaan zoeken . Zo kwam ik uit bij iemand die behandelt op basis van bioresonantie en meteen na 1 onderzoek was duidelijk: Ziekte van Lyme was de boosdoener. De behandeling gestart en Kane knapte zienderogen op. Ongelofelijk hoe goed Kane vooruit ging . We zijn nu een half jaar verder , de lyme is uit zijn lijf en Kane is als herboren ! We zijn 2 maanden geleden meteen in het L1 gestart en hebben daar inmiddels 2 wedstrijden in gereden. Met als resultaat 4 winstpunten . We're Back !
Al hebben we nog heel veel puntjes op de i te zetten.
Wachten tot we mogen beginnen

Inzetten middendraf

naar halsstrekken toe werken in de volte

Galopje

Wijken vinden we moeilijk , daar werken we hard aan. Toch 2 keer een 6 gescoord op zijn goede kant
Andere kant op daar hebben we het nog niet over haha.
Kane groet altijd mee als we afgroeten. Waarom geen idee , daarna kijkt hij heel geintresseerd naar het het jury hokje/auto of waar ze dan ook in zitten. Alsof hij er dan pas erg in heeft dat dat daar staat

Ik ben trots op mijn paard , we gaan er weer voor ! We hebben overal weer plezier in en genieten weer met volle teugen

Wijken komt vanzelf, oefening baart kunst. Ik hoop nog veel meer van deze mooie jongen te zien!