Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes!! Minette schreef:Ja, ik denk dat ik inderdaad ook moet leren aanvoelen wanneer het paard het van me over wil nemen, zodat ik op tijd kan ingrijpen. Maar dat heb je natuurlijk niet van de een op de andere dag onder de knie.
Minette schreef:Terwijl ik bij mijn vorige manege juist eindelijk weer zonder zadel durfde te galopperen, en te springen, alles. Daar had ik er plezier in, en tijdens geen enkele les zoveel problemen gehad als ik nu heb.

Simpelman schreef:Manegepaarden zijn volledig murw gereden.
Het zijn totale opportunisten geworden, alleen maar bezig met het zoeken van de weg met de minste weerstand.
Wat jij als beginner ook doet, zij hebben al een truc uitgevonden om er onder uit te komen.
Hoe langer ze in het vak zitten hoe beter ze worden in hun werk...
Het probleem ligt niet bij het paard, maar meer met hoe je er zelf mee omgaat. Ga er niet van uit dat het met een paard lessen over gaat, maar zie het als een doel van je lessen. Een glimlach op je gezicht als kleine dingen goed gaan helpt ook enorm om zelf ontspannen te blijven.
Jasmijn159 schreef:Ik zou een paar prive lessen boeken. Het is logisch dat je instructeur in de les niet altijd genoeg tijd heeft om dit grote probleem aan te pakken. Waarschijnlijk ligt het heel diep in jou manier van rijden (gespannen zit, strak in de hand of knijpen met de benen), en dat leer je nooit af in een groepsles. Er moet iemand gewoon even een paar keer 100% tijd voor jou nemen, zodat je elke keer als je in je oude rijgedrag vervalt weer onmiddelijk gecorrigeerd wordt. Dan komt het wel goed!
Om direct te roepen dat de instructeur niet goed is vind ik wat ver gaan, of die bokker moet deze stal kennen?