Goed of niet goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sporen goed of niet goed?

Goed
9 (81%)
Niet goed
2 (18%)

Totaal aantal stemmen: 11

VragenKop

Goed of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 18:16

Vinden jullie sporen goed of niet goed?

Ik vind sporen niet goed, geen mishandeling ofzo nee, maar wel dat je beter een paard zonder sporen kan berijden, door sporen word een paard ongevoeliger, waardoor de paard steeds moeilijker en moeilijker is te berijden en je steeds betere en betere beenhulpem moet gebruiken heb ik gehoord, wat ik ook geloof. Wat vinden jullie?

VragenKop

Brainless

Re: Goed of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:18

Het ligt eraan hoe je je sporen gebruikt.
Ik rij zowel met als zonder. Ik gebruik ze zodat ik met een kleinere hulp (dus minder zichtbaar) nodig heb dan zonder sporen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:19

Sporen zijn er om je hulpen te verfijnen, niet om je paard vooruit te schoppen omdat ie niet goed aan je been is. Niks mis mee dus.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:19

Ik ben het niet met je eens, met sporen kun je je paarden heel precies een beenhulp geven.
In de hogere dressuur moet een paard heel erg veel kunnen en dan moet je precies het juiste 'knopje'
in kunnen duwen. Bedenk maar eens hoeveel verschillende hulpen je kunt geven met je benen voor hoeveel verschillende oefeningen en op hoeveel centimeter deze 'knopjes' zitten.
Als je elke keer je sporen in je paard prikt voor niets geloof ik dat ze je paard ongevoelig maken,
maar als je ze op de juiste manier gebruikt is er niets mis met sporen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:22

Dat is niet waar TS.. Je gebruikt je sporen niet steeds. Een paard went toch ook niet aan je beenhulpen zelf waardoor hij steeds moeilijker reageerd..

Ik rijd soms met sporen, soms niet, ligt eraan of ik met mijn leren of rubberen laarzen rijd, want ik ben steeds te lui om mijn sporen eraf te halen :')

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 18:26

Geryon schreef:
Dat is niet waar TS.. Je gebruikt je sporen niet steeds. Een paard went toch ook niet aan je beenhulpen zelf waardoor hij steeds moeilijker reageerd..

Ik rijd soms met sporen, soms niet, ligt eraan of ik met mijn leren of rubberen laarzen rijd, want ik ben steeds te lui om mijn sporen eraf te halen :')

Ah haha zou best kunnen :)
Ik heb het van iemand gehoord, zelf weet ik he-le-maal niets over sporen.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:27

Het ligt niet per se aan de sporen, maar aan de persoon die ze draagt. Bij mij op stal lopen er jonge meisjes rond met sporen! Dan denk ik echt die sporen niet! Haha grappig.. :D Maar om even weer serieus te zijn. Ik ben van mening dat je er heel veel goeds mee kunt doen doordat je je hulpen veel preciezer kunt maken. Maar dan moet je wel de juiste persoon zijn die deze hulpen geeft. En niet zomaar een huppeltrutje die het stoer vindt om ze te dragen. :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:57

Zijn al zoveel topics over geweest maar in de meeste gevallen worden sporen te veel gebruikt dat is zonde. Maar dat ligt niet aan de sporen maar aan de persoon die ze draagt. Wat je ook vaak ziet is dat ze niet eens hun benen kunnen stilhouden als je dat al niet kan hoe wil je dan op de juiste wijze je hulpen gaan verfijnen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:00