Draven met voeten uit de beugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilenamor

Draven met voeten uit de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 18:23

Hey iedereen,
net nieuw hier op bokt en al meteen een vraag voor jullie!

Ik heb zelf spijtig genoeg geen eigen paardje, maar ga vaak naar de manege om te rijden.
Elke les komt er de oefening 'voeten uit beugels en doorzitten' tijdens het draven.

Ik houd altijd mijn voeten in men beugels want heb ongelooflijk veel schrik dat ik er af zal vallen!
Heb het namelijk voorgehad toen ik het wou proberen.
Ik hobbel maar van links naar rechts..
Ik denk wel dat ik zonder zadel meer de beweging van het paard zou voelen en kunnen meevolgen.

Iemand tips?

eline95enile

Re: Draven met voeten uit de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:25

Als je nu gewoon je beugels wat langer doet ipv helemaal uit. Dan houd je toch je benen lang, maar mocht er iets gebeuren heb je toch nog steun.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:26

Ontspannen! Lekker zwaar in het zadel gaan zitten en je als het ware mee laten hobbelen. Hoe krampachtiger je je vastklemt, hoe moeilijker het is om te blijven zitten.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:27

dat heeft te maken met je balans.... veel oefeningen op het paard doen terwijl deze beweegd zoals tenen aan raken. staart aanraken...
met zadel zou juist makkelijker moeten zijn want je glijd er minder snel af en je hebt al de 'zitting' van het zadel.

je kan het vanuit stap doen. eerst wat bewegen zoals de oefeningen hier boven met je voeten uit de beugels... en dan rustig aandraven een paar passen en dan weer terug. hou je draf tempo laag... dan is de impuls vaak minder hoog :)

en anders gewoon mee gaan in de groep XD

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:27

Voor hulp en tips kun je aan de lesgever vragen, daar is ie voor toch.