Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brendaaaa schreef:hahaha, nou ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen Simpelman, mijn paard is alles behalve bang buiten. Het is een superlekker beestje, en samen hobbelen we aan en los teugeltje door de polder en de stad, langs de vreemste voertuigen, takelwagens, trekkers, vrachtverkeer etc. De pelham is alleen nodig omdat hij met andere paarden een soort wedstrijdelement ziet. Het gaat er hier alleen om dat hij het simpele bit niet lekker aanneemt buiten, hij is bijvoorbeeld heel lastig te buigen naar rechts, terwijl hij dit in de bak met hetzelfde bit niet heeft, en buiten niet heeft met de pelham.
Ik denk dat Angela misschien wel gelijk heeft; hij weet wellicht dat het bit anders aanvoelt en dat er een tweede teugel bij is die gebruikt'zou kunnen worden? maar waarom pakt hij het simpele bit dat wel in de bak.....
Brendaaaa schreef:Maar soms wil je ook graag het gezelschap van een andere ruiter, en op dat moment komt de tijger in hem los en wil hij geen seconde achter blijven op zn voorganger. Loopt hij voorop, dan is hij de langzaamste en kunnen de andere paarden niet normaal rijden. Hele lastige materie. Hij doet het overigens niet bij álle andere paarden, hij heeft 1 merrie die het slechtste in hem naar boven haalt.
midgie schreef:Kan het niet zo zijn dat je on de bak je zit hulpen anders geeft dan buiten, in de bak rij je altijd een rondje, als het goed is zit je als ruiter daar ook naar, buiten is het rechtuit, miss buiten eens meer in de buiging gaan zitten als je stelling wil vragen?
Dat wedstrijd gevoel blijft zo ie zo een lastige, ik heb er ook een die als er maar een een haar voor is gelijk zegt van hallo ik wil voor en als ze alleen voorop loopt is het ok, dat is ook een beetje de aard van het beestje, maar ja als je toch gaat verhuizen is het probleem op gelost toch?
Simpelman schreef:Brendaaaa schreef:
Rangorde probleem.