Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Daar kun je neit echt iets zinnigs over zeggen want het ligt er helemaal aan de bouw van een paard. Maar ik zou voor 1.90mtr zeker voor een tinker boven de 1.55 mtr gaan. En let daarbij ook op de lengte van de tinker, sommige tinkers hebben een hele korte rug en met een groter iemand erop heb je een groter zadel nodig en dan krijg je daar weer problemen mee.
Maar ik denk dat t voor te maken heeft met de bouw.
troi schreef:De vraag is ook hoe belangrijk je het plaatje vind. Ik ben zelf 1.85 en rijdt momenteel een erg brede quarter van 1.49 (bijrijdpaard). Dat gaat prima maar het plaatje is niet fantastisch natuurlijk. Moet wel zeggen dat als ik zelf een paard koop ik ga voor minstens 1.55 omdat het wel praktischer is dat ik niet elke keer mijn hak hoef op te trekken als ik mijn spoortje wil gebruiken.
Welshfan schreef:Ik zou ook wel gaan voor een tinker boven 1.50m, maar het hangt er ook wel vanaf hoe belangrijk je het totaalplaatje vindt. Natuurlijk kan een brede tinker van 1.50m meer hebben dan een slank arabiertje van 1.50m, dat totaalplaatje ziet er ook heel anders uit. Een slank arabiertje van 1.50m haal je ook sneller uit evenwicht, dat zal bij een tinker van diezelfde grootte niet zo snel gebeuren, die zijn breder gebouwd en kunnen gewoon meer aan.
Een tinker van 1.55m zal weer net wat mooier staan dan een tinker van 1.50m als de ruiter 1.90m is, maar eentje van 1.50m is volgens mij ook al goed (als het paard breed gebouwd is).