Halloo,
Ik ben met mijn 5 jarige net over een peesblessure heen. Hij heeft twee maanden stil gestaan en we aren sinds een maandje weer aan het werk, heel rustig en nog geen galop. Hij liep heerlijk ontspannen en nagefelijk en ook de spieren waren weer aan het opbouwen. Ik ben afgelopen vrijdag tot zondag weg geweest, en Max heeft die dagen gewoon overdag in de wei gestaan.
Nu komt het probleem, ik heb gister weer gereden en het ging verschrikkelijk. Hij is altijd wel de 1e 5 minuten onberekenbaar, als er weer een grasspriet naast de bak anders staat ofzo. Maar gister bleef de spanning. Zodra ik te teugels aanpakte kwam de onderhals erop en ging zijn hoofd de lucht in. Hij liep voor de rest wel goed door. Ik ging er vanuit dat hij gewoon even opgang moest komen.
Maar nu ging het vandaag dus weer precies het zelfde, het enige moment dat de onderhalsspanning weg ging, was als ik de teugels letterlijk losliet. In draf drukte hij zo erg zijn rug weg dat ik er zelf rugpijn van kreeg, dus bijna niet gedraafd.
Kent iemand deze symptomen of hebben jullie tips, dan hoor ik het heel graag!