Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
). Nog voor de hoek draaft hij weer op zijn eigen maniertje weg en gaat van bergop naar horizontaal en soms zelfs op de voorhand. Je zou de hoek kunnen gebruiken om een paar passen terug te schakelen en dan weer naar voren. De hoeken kun je sowieso beter gebruiken, je rijd ze vrij gedachteloos door in het filmpje terwijl hoeken heel handig kunnen zijn
om het binnenachterbeen te activeren, stelling te vragen, terug te schakelen, een zijgang in te zetten enzovoort. Op 1.03 draaf je weg vanuit de stap, hij draaft mooi voorwaarts weg, maar echt scherp is hij niet, hij vertrekt niet vanuit achter. Olympus_ schreef:Ik vind het heel goed dat voorwaarts je uitgangspunt is, houd dat ook vast hoor! Hij blijft in dit tempo wat vlak, echt zwaar over zijn tempo vind ik het niet. Schakelen is het sleutelwoord, dat doe je al veel tussen de gangen, prima. Maar op dit punt in de africhting kun je veel subtieler gaan schakelen. Ik zie je vrij 'grove' overgangen maken, hier bedoel ik mee dat je schakelt van stap naar draf, stap galop, draf stap, arbeidsdraf middendraf.
Om hem op het achterbeen te houden en te voorkomen dat hij vlak over zijn tempo gaat lopen kun je subtiele tempowisselingen meenemen. Het stukje op 1.42 waar je wegdraaft zijn de eerste paar passen mooi bergop en gesloten (hij verrast je daarmee, aan je zit te zien). Nog voor de hoek draaft hij weer op zijn eigen maniertje weg en gaat van bergop naar horizontaal en soms zelfs op de voorhand. Je zou de hoek kunnen gebruiken om een paar passen terug te schakelen en dan weer naar voren. De hoeken kun je sowieso beter gebruiken, je rijd ze vrij gedachteloos door in het filmpje terwijl hoeken heel handig kunnen zijn
om het binnenachterbeen te activeren, stelling te vragen, terug te schakelen, een zijgang in te zetten enzovoort. Op 1.03 draaf je weg vanuit de stap, hij draaft mooi voorwaarts weg, maar echt scherp is hij niet, hij vertrekt niet vanuit achter.
Galop is dan weer iets traag, ook hier, schakelen! Je mag het hem best een beetje moeilijk maken en door middel van sluiten en vertrekken vragen of hij op het achterbeen wil blijven. Hetzelfde voor de stap, hij stapt op zich actief, hij mag meer van achteruit doorstappen.
Moraal van het verhaal: hij mag meer op het achterbeen blijven. Subtiele schakelingen kunnen je daarbij helpen. Belangrijk is wel om dit af te wisselen met voorwaarts neerwaarts over de rug.