Training met Desteny

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SimonDesteny

Training met Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:28

Hallo allemaal,

Ik heb me sinds een tijdje meer gericht op de dressuurmatige training van m'n pony.
Desteny is een 5 jarige merrie van +/- 1.48, en staat al sinds haar geboorte bij ons op stal.
We hebben haar ook zelf zadelmak gemaakt.
Ik heb pas geleden voor het eerst een dressuur wedstrijd met haar gereden, hier behaalden we 203 en 192 punten en een 1e en 2e prijs.
Desteny is op het moment dus B+3 dressuur en met springen is ze nu ongeveer L+20.
Ik vind zelf dat ze nog wel eens wat op de voorhand loopt, wat denk ik ook wel wat met haar bouw te maken heeft, ze is achter namelijk ietwat overbouwd.
Desteny is eigenlijk heel makkelijk te rijden, maar je merkt soms toch ook wel dat er wat arabier in zit.
Springen vind ze ook erg leuk om te doen, gelukkig heb ik het tempo al een stuk beter onder controle, en kan ik haar op mijn tempo laten lopen.
Ik ben na een tijdje ook zonder borsttuig/martingaal gaan rijden, deze gebruik ik nog wel bij het springen.
Ik ben met Desteny veel bezig geweest met overgangen en tempowisselingen. Ik vind haar soms nog wel eens iets te diep lopen, hiermee ben ik ook veel bezig geweest.
Door toe te passen wat ik met mijn andere pony in de lessen heb geleerd. Desteny gaat wel wekelijks mee naar de lessen van de club waar ik bij ben aangesloten.
Ik ben ook veel bezig geweest met mijn eigen houding.

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie vinden wat nog verbeterd kan worden.

Ik begin bij hoe ik ben begonnen:
Afbeelding

En hoe het na een aantal weken ging:
Afbeelding

En nog een aantal weken later:
Afbeelding

Van het concours:
Afbeelding
Afbeelding

En nog even een springfoto:
Afbeelding

:wave:
Laatst bijgewerkt door SimonDesteny op 10-09-13 18:54, in het totaal 4 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Training met Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:37

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

ikXlamisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:01

Wat een super stoer paard:D het enige wat ik kan zeggen is: let op dat je niet met pianohanden rijdt

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:46

ikXlamisca schreef:
Wat een super stoer paard:D het enige wat ik kan zeggen is: let op dat je niet met pianohanden rijdt

Dankjewel! Ik zal er op gaan letten! c:

fbpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:11

Wat zijn jullie een mooie combinatie.
Het commentaar over de pianohanden is al gegeven, maar als je ze iets meer draagt wordt het plaatje nog mooier. Het is niet duidelijk te zien door de letters die erover staan, maar het lijkt alsof je hakken iets naar binnen gedraaid zijn.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 20:12

fbpn schreef:
Wat zijn jullie een mooie combinatie.
Het commentaar over de pianohanden is al gegeven, maar als je ze iets meer draagt wordt het plaatje nog mooier. Het is niet duidelijk te zien door de letters die erover staan, maar het lijkt alsof je hakken iets naar binnen gedraaid zijn.

Dankjewel! Zou kunnen, ik zal er is op letten!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:22

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:38

Wat een aansprekend dier!
Het rijden ziet er netjes uit, al zou ik er wat op letten om je hand meer voor te houden. Je lijkt nu in je zit en handhouding teveel terug te houden, wat ten koste gaat van de souplesse. Nog iets meer met je been achter dat neusje aan rijden!

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:56

Probeer wat losser te gaan zitten in je zit, en goed laag en rond los te rijden. Hier na kun je tempowisselingen gaan rijden en haar langzaam op de achterhand gaan zetten. Ziet er in ieder geval net uit!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:08

Dankjulliewel!
Ik ga zeker wat doen met de tips! (: