Ik heb me sinds een tijdje meer gericht op de dressuurmatige training van m'n pony.
Desteny is een 5 jarige merrie van +/- 1.48, en staat al sinds haar geboorte bij ons op stal.
We hebben haar ook zelf zadelmak gemaakt.
Ik heb pas geleden voor het eerst een dressuur wedstrijd met haar gereden, hier behaalden we 203 en 192 punten en een 1e en 2e prijs.
Desteny is op het moment dus B+3 dressuur en met springen is ze nu ongeveer L+20.
Ik vind zelf dat ze nog wel eens wat op de voorhand loopt, wat denk ik ook wel wat met haar bouw te maken heeft, ze is achter namelijk ietwat overbouwd.
Desteny is eigenlijk heel makkelijk te rijden, maar je merkt soms toch ook wel dat er wat arabier in zit.
Springen vind ze ook erg leuk om te doen, gelukkig heb ik het tempo al een stuk beter onder controle, en kan ik haar op mijn tempo laten lopen.
Ik ben na een tijdje ook zonder borsttuig/martingaal gaan rijden, deze gebruik ik nog wel bij het springen.
Ik ben met Desteny veel bezig geweest met overgangen en tempowisselingen. Ik vind haar soms nog wel eens iets te diep lopen, hiermee ben ik ook veel bezig geweest.
Door toe te passen wat ik met mijn andere pony in de lessen heb geleerd. Desteny gaat wel wekelijks mee naar de lessen van de club waar ik bij ben aangesloten.
Ik ben ook veel bezig geweest met mijn eigen houding.
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie vinden wat nog verbeterd kan worden.
Ik begin bij hoe ik ben begonnen:

En hoe het na een aantal weken ging:

En nog een aantal weken later:

Van het concours:

En nog even een springfoto: