Bueno 6 weken bij ons

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

Bueno 6 weken bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:22

Bueno nu alweer 6 weken bij ons.

Info:
Bueno
Ras geen idee
Leeftijd 15 jaar
Heeft als manege pony gediend, daarna leerpony voor kinderen en nu bij ons.

Begonnen met veel longe, buiten stappen, lichtjes bakwerk en vandaag voor het eerst eens lekker doorgereden.

Bueno 5 weken geleden....

Afbeelding

Bueno vandaag....zelf voor de 4e keer erop. Eerst 10 min gestapt, toen 10 min opgepakt stap/draf overgangen, daarna lekker laten uitstappen door de dochter...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opbouwende kritiek mag altijd! Graag zelfs

Buenootje

Re: Bueno 6 weken bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:08

Veel bekeken maar geen commentaar, jammer.

Bueno is overigens de pony van de kinderen en ik rijd hem dus 1 x per week een 30 min. De rest longe zonder hulpteugels en sinds kort dubbel lijnen

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:29

Ziet er al veel beter uit als in het begin! Hij is veranderd in de positieve zin.
Let er wel op dat je je handen niet vastzet op de hals, draag ze wat hoger en niet vastzetten, voorderest Keep up the good work!

Wat staat er trouwens op je blauwe dekje?

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:38

geen idee wat daar op staat hahaha zal eens moeten kijken ;) Heb het gekregen van schoonzusje voor reserve.

Ja het is soms moeilijk omdat ik normaal grote paarden (lees eerder nog friezen) rijdt en dan op een c-pony is dat heel anders. bedankt voor de tip!

knoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:14

idd wat boven al werd gezegd.
en heb het idee aan de hand van de foto's dat je vaak je hakken optrekt. Maar kan moment opname zijn

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:15

Je hebt hem netjes lopen, maar eerlijk? Ik vind je te groot/zwaar (je bent absoluut niet dik ofzo) voor deze pony. Het is opzich maar een iel ponytje en geen haflinger/fjord of dergelijk. Klein kinder maatje. Dus ik vind het niet kunnen maar goed. wie ben ik. Je hebt hem verder netjes aan het lopen. Heel verschil!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 23:12

Klein valt wel mee overigens is toch een D na opmeten...en iel? Denk dat de foto wat vertekent want iel is hij zeker niet. Evengoed thx voor je opmerking ;) Reden dus waarom ik hem niet te vaak zelf rijd voorlopig (moet nog 5 kilo kwijt na zwangerschap van de vijfde)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 23:13

Hakken herken ik, dat doe ik soms inderdaad :) Dus aan de ene kant moment opname aan de andere kant betrap ik mezelf er ook op. Ben me er bewust van thx!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:03

Handen nog hoger? Kan iemand me daar wat uitleg over geven?
Op de tweede en derde foto was ik hem meer aan het inschuiven en uitschuiven. Dus wat tempo wisseling erin. Meer voorwaarts neerwaarts, terug wat opwaarts enz. Dit doe ik dus enkel in stap en draf nog omdat hij dan al redelijk op zijn eigen benen loopt. In de galop is het vooral lange teugel omdat hij daar nog niet zo stabiel in is.

Overigens vind ik vooral foto drie een fijn plaatje, hij liep ook heerlijk ontspannen.

Iemand nog tips?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:07

Je trekt je hakken een beetje op, en je moet je handen niet te dicht bij het zadel houden, maar verder ziet het er prima uit!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:08

je handen meer dragen thv de manenkam en teugels een beetje korter want op sommige foto's zit je met je handen aan je benen... zorg ervoor dat je je handen altijd voor je kan houden! Maar het ziet er leuk en ontspannen leuk!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 19:00

Ok thx daar ga ik mee aan de slag.

Het is inderdaad ontspannen en dat is de bedoeling ook ;) Niks trek en sleur, gewoon op eigen benen. Jammer dat de foto van aan de lange teugel draven mislukt was :'(

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:53

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.