Halsstrekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Halsstrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 16:45

Hoi allemaal!
Sinds een half jaar ben ik op de goede weg met mijn topper van een verzorgpaard! Na tandarts, hoefsmid en een paar osteopaatbehandelingen rijd ik rond op een ontspannen en vrolijk paard dat niet meer in een valse knik door rugproblemen loopt, maar eindelijk haar rug gebruikt. Zoals nog zoveel punten waar we tegenaan lopen wil ik graag werken aan het hals strekken.
Ze volgt mijn hand naar beneden zover ze op dit moment kan, maar ik denk dat het nog meer kan. Heeft iemand tips of oefeningen om dit onderdeel te kunnen verbeteren? Ik heb les van een goede instructrice maar ik wil zelf ook dingen uitproberen.

Bedankt alvast!

Groetjes,
Jolien

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:07

Je kunt zelf een beetje voelen door been te geven, of juist terug te houden. Je handen misschien iets hoger, lager of breeder te zetten, te zit aan te passen. :)
Maar als je zelf niet verder komt gewoon je les volgen en aan je instructrice vragen of ze daar even aandacht aan wilt besteden. Verder kun je misschien hem
een keer aan de longe gooien met slof en kijken hoe ver hij dan komt. :)

Succes

aeolusnr1

Re: Halsstrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:03

Je zegt ze gaat nu al zo ver naar beneden als ze kan met haar hoofd.
leg eens een snoepje op de grond, en haar hoofd kan plots een heel stuk dieper, dus ze kan idd echt wel verder dan jij denkt.
Nu moet je het nog klaar krijgen dat ze het op jouw vraag ook doet, en das een heel ander verhaal dan toch.

xJennifxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:48

Gewoon lekker rijden en elke dag even doen. (Of wanneer je rijdt)

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 20:50

Bedankt voor alle leuke reacties! Daar kan ik wel wat mee! :)

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:17

Mijn paard wil vaak beter halsstrekken na de galop, misschien de jouwe ook wel :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:26

Wat meestal ook wel helpt om kneepjes in de teugels te doen. Dat je naar het aan de teugel rijden probeert te gaan. Alleen dan laat je dr eerder iets losser, dan hou je dus op met de kneepjes en ontspan je even. Dan geef je haar de kans om te ontspannen. Ze zal dan met haar neus zo ongeveer op de grond hangen. Ontspannen lopen is beter voor je paard, voor zijn lichaam. Misschien kun je dit eens proberen?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 11:06

Kim_14 schreef:
Wat meestal ook wel helpt om kneepjes in de teugels te doen. Dat je naar het aan de teugel rijden probeert te gaan. Alleen dan laat je dr eerder iets losser, dan hou je dus op met de kneepjes en ontspan je even. Dan geef je haar de kans om te ontspannen. Ze zal dan met haar neus zo ongeveer op de grond hangen. Ontspannen lopen is beter voor je paard, voor zijn lichaam. Misschien kun je dit eens proberen?

Dit is precies wat ik eigenlijk al doe, maar voor mijn gevoel kan ze het nog meer dat 'de neus op de grond'. Maar misschien is dit gewoon een kwestie van spieren trainen en gaat dit beter naarmate ze sterker wordt in haar rug!

Hartstikke bedankt voor de reacties allemaal. Ik kan er zeker wat mee!