Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aan de gang met slangevoltes, grote voltes vergroten en verkleinen en vooral ook op je eigen techniek letten bij het inzetten van die buiging. Buigen om het binnenbeen, buitenhand begrenst de schouder (belangrijk!) en binnenhand gaat iets opzij en geeft ruimte. Ook zijgangen, als jullie daar al aan toe zijn, kunnen een goede training zijn en dan bedoel ik niet zozeer wijken maar meer een begin met schouderbinnenwaarts en travers, een oefening die ook gebaseerd is op het ondertreden van een achterbeen. Als je dat zou willen kan ik dat nog wel verder uitleggen maar in eerste instantie doe ik dat even niet want als jullie daar al ervaring mee hebben of je instructie je ermee kan helpen scheelt dat typen

Dat bedoel ik dus met dat dit de basis van andere oefeningen.
Ik heb het net evensnel doorgelezen (moet zo aan het werk) en zal mn dochter het ook even laten lezen! Zo snel gezien heb je duidelijke uitleg gegeven, bedankt daarvoor! 
Gefeliciteerd, hopen dat dit wonder binnenkort geen wonder meer is
Citaat:Wat fijn om te lezen! Ik zie ook veel overeenkomsten in de manier hoe ik het zelf doe (pony die ik rij kan ook niet (goed) aan springen in de rechtergalop..) Alleen de schouderbinnenwaarts rijd ik anders? (Juist binnenbeen op de plek en aangesloten, daar moet ie omheen buigen. Buitenschouder begrenzen en naar binnen halen, buitenbeen wat achter de singel om achterhand recht/op de hoefslag te houden..)