Ingesproken dressuurproeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Ingesproken dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:12

Ik weet niet of het hier goed staat andets graag even verplaatsen :)

Hoihoi, ik wil graag oefenen met proefjes rijden, maar 9/10 x kan er niemand voor lezen.
Ik ben dus gaan kijken en zoeken naar ingesproken dressuur proefjes, maar helaas kwam ik niks tegen.
Mijn vraag dus: weet iemand waar je die proejes kan vinden, of heeft iemand hier een keer proefjes ingesproken?
Ik oefen B/L1 proefjes.

Alvast bedankt!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:17

Gewoon op YouTube even een filmpje van de gewenste proef zoeken zodat je een beetje het tempo hebt en dan zelf voorlezen/inspreken op je telefoon.
Als je dan zelf gaat rijden kun je hem via je koptelefoon afspelen.

FriesWytske

Re: Ingesproken dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:18

Waarom niet gewoon uit het hoofd rijden met oefenen. Doe ik ook regelmatig.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:20

Je kan ook gewoon iemand laten voorlezen en die het dan tegelijkertijd inspreekt. Oortjes in en klaar! Doe ik ook altijd.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:21

Zoek op YouTube een filmpje van de proef die jij wilt oefen en waar de voorlezer duidelijk hoorbaar is. Download dan dat filmpje via listentoyoutube.com. Je krijgt dan een mp3 bestandje die je op de mobiel, iPod whatever kunt zetten en met oortjes in of een boxje eraan kunt oefenen. Succes!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:21

Ik zou daarvoor niet een willekeurig proef van YouTube gebruiken, kans is groot dat jou paard / pony een heel ander tempo heeft en je daardoor of veel te snel of veel te langzaam gaat rijden wanneer je zelf gaat oefenen...

Zelf inspreken is (nog) wel de enigste manier voor ingesproken proefjes. En anders ze uit je hoofd leren.. ;-)

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:25

Ik zou ze gewoon uit je hoofd leren.. Je hebt er toch maar steeds 2 die je moet leren en 2-3 maanden gebruikt. Zoals andere ook zeggen.. gesproken proeven kloppen nooit met jou tempo/paard. Zelfs niet als je ze zelf inspreekt... Mocht je straks proef rijden en paard schrikt, gaat langzamer of stopt omdat moet poepen of jury roept dat je moet stoppen en daarna weer door gaan, of weet ik wat... Dan loop je al niet meer gelijk met geluid en raak je in de war.. Ik zou gewoon zelf leren...

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:29

Bedankt allemaal.
Ik ga proberen om het uit me hoofd te leren ;)

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:32

Als het voor jou moeilijk is, zou ik gewoon pen en papier pakken. Een rijbak tekenen en dan met pen de proef tekenen en steeds meer uit je hoofd proberen.. (dat werkte bij mij...)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:35

Mayling27 schreef:
Ik zou ze gewoon uit je hoofd leren.. Je hebt er toch maar steeds 2 die je moet leren en 2-3 maanden gebruikt. Zoals andere ook zeggen.. gesproken proeven kloppen nooit met jou tempo/paard. Zelfs niet als je ze zelf inspreekt... Mocht je straks proef rijden en paard schrikt, gaat langzamer of stopt omdat moet poepen of jury roept dat je moet stoppen en daarna weer door gaan, of weet ik wat... Dan loop je al niet meer gelijk met geluid en raak je in de war.. Ik zou gewoon zelf leren...

Op wedstrijd mag je niet met oortjes rijden, om zo je proef te rijden.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:40

_Marinke_ schreef:
Ik zou daarvoor niet een willekeurig proef van YouTube gebruiken, kans is groot dat jou paard / pony een heel ander tempo heeft en je daardoor of veel te snel of veel te langzaam gaat rijden wanneer je zelf gaat oefenen...

Zelf inspreken is (nog) wel de enigste manier voor ingesproken proefjes. En anders ze uit je hoofd leren.. ;-)

Als de voorlezer iets voor loopt op jou, maakt toch niet zoveel uit. Vaak is dat maar een onderdeel, dus dat onthoudt je toch wel. Ik oefen zo mijn proeven eigenlijk altijd, ideaal!! :D

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:43

FriesWytske schreef:
Mayling27 schreef:

Op wedstrijd mag je niet met oortjes rijden, om zo je proef te rijden.

Dat vind ik vreemd, wat zie er geregeld die op oortjes rijden waarvan hun moeder aan de zij lijn staat voor te lezen in een microfoon...

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 15:08

Die tip over tekenen is slim zeg! Dat ga ik onthouden:)
Ik ga het gewoon vragen aan iemand, om op tenemen ,nee smeken haha xd