). Ik heb een beenlengteverschil, niet mega maar genoeg om vervelend te zijn. 1,5cm is vastgesteld door de podoloog. Ik heb na wat proberen en check-ups hakjes in mijn schoenen, een verhoging van 6mm. Daarmee sta ik netjes in balans, erg fijn!Echter.... op het paard heb je weinig aan een hakje. Beugels op verschillende gaatjes werkt averechts, dan ga ik scheef zitten. Maar heb ik de beugels op dezelfde lengte dan ga ik te veel zoeken met mijn kortere been. Ik ben het rijden nu weer serieus aan het oppakken en ben op zoek naar dé oplossing. Mijn plan is om een schoenmaker te vragen mijn laarzen te verzolen en de een te verhogen over de gehele voet. Natuurlijk niet met 1.5cm maar toch zeker met 6mm zoals in mijn overige schoenen. Zal vast een prachtig lomp resultaat geven maar ik zie zelf geen andere manier!
edit - de podoloog heeft mij de tip gegeven om naar een schoenmaker te gaan dat is dus zomaar een plan
Heeft bokt misschien nog andere tips of ervaringen?! (de zoekfunctie leverde me weinig op)
. Met paardrijden herken ik het probleem, maar ook mijn rug is scheef als gevolg van de scheefstand (waardoor ik uiteindelijk bij mijn schouders weer mooi recht uitkom). Ik heb mijzelf aangeleerd om met gelijke beugels te rijden. Zo blijft mijn middelpunt uiteindelijk het beste. Ik heb alleen moeten leren mijn linkerbeen beter te gebruiken.