Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tabaluga12 schreef:Dan is het mi een kwestie van tijd
svdijk schreef:Misschien eens wat minder voorwaarts rijden, wel opletten dat hij aan het been blijft.
Als een paard te hard loopt, kan hij zijn passen niet afmaken, rent als het ware van het achterbeen af.
Tabaluga12 schreef:Longeer je ook?
viphorse schreef:Dank je voor je reactie .
Hoe rijd ik hem voor de loodlijn ?
Ik hoor van een hoop mensen namelijk iedere keer wat anders. Nu is het ook zo dat niet iedereen hetzelfde rijd maar ik sta graag open voor ideeën en tips.
Mijn eigen lesgever zegt hoog houden ( niet trekken absoluut niet !) dus ook niet naar beneden rijden. Ze loopt dan niet meer zo voorwaarts / neerwaarts en heeft haar neus er wel een stukje uit maar loopt zo ook prettig. Ze loopt dan halverwege met haar hoofd /hals houding. Ik heb dan gewoon lekker licht contact en hangt ze ook niet in mijn handen alleen loopt ze dan iets met haar neus eruit. Niet helemaal uitgestrekt met haar neus maar rond is ze ook niet. Als ik haar tijdens het rijden laat ontspannen dan loopt ze lekker met de neus bijna over de grond aan een lange teugel
Edit : Wij rijden trouwens veel slangevoltes / voltes etc dit gaat prima en ze stuurt mooi en goed.
Mijn lesgever zegt dat wij alle tijd hebben en niet teveel moeten doen in 1 keer![]()
Dit komt ook omdat ik een hoop jonge paarden zie die al bovenin met het hoofd rijden en dan vraag ik mij af hoe doen die dat toch ?
Brendaaaa schreef:Tabaluga12 schreef:Dan is het mi een kwestie van tijd
Denk je?? Zou het zichzelf op moeten lossen?svdijk schreef:Misschien eens wat minder voorwaarts rijden, wel opletten dat hij aan het been blijft.
Als een paard te hard loopt, kan hij zijn passen niet afmaken, rent als het ware van het achterbeen af.
Klinkt logisch, alleen hij doet het óók bij een langzaam tempoTabaluga12 schreef:Longeer je ook?
Ja, alleen dat doet hij het tegenovergestelde; hoofd om hoog, holle rug, briesen en staart de lucht in; kortom alles behalve ontspanning maar pure fun
DatBenIkNou schreef:Maar alleen los rondslingeren heeft ook niet veel nut. Zou dan wel pessoa of longeerhulptouw gaan gebruiken zodat hij lekker over z'n ruggetje gaat lopen.
viphorse schreef:Iedereen bedankt voor de reacties !
Ik vroeg mij alleen af nav dit stuk hoe een paard dan daadwerkelijk aan de teugel komt. Ze volgen je hand maar dan ligt bij mij ook een stukje niet zo goed want ik laat mijn teugels vaak iets te los .
Maar wat ik dan zie is een 3 jarig paard wat al bovenin loopt met zijn en dan zie ik mij en mijn gup met het neusje eruit en dan twijfel ik.
Gister erover gehad en antwoord van mijn lesgever was dat wij heel hard juist voorruit gaan maar niet te hard moeten gaan. We hebben tijd zat alleen de paarden die daar getraind worden word meer van verwacht en worden dus sneller zo gereden.
Simpelman schreef:Permanent de ontspanning zoeken van jezelf van van je paard, hier is alles op gebaseerd.
Zonder dat komt er niets van terecht.
Geduld.
Als je slim bent het goed uitgelegd krijgt kun je zelfstandig de goede richting uit werken.