Eerste zit training met Bijrijdtinkie Biggi!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Eerste zit training met Bijrijdtinkie Biggi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 19:41

Heyhoi,
Zoals beloofd, hier een video van mijn eerste zitles op mijn bijrijdpaard Biggi, gegeven door de eigenaresse zelf.
We zijn op dit moment bezig haar opnieuw recht te richten, zie mijn vorige posts over Biggi en de onduidelijkheid tussen mij en de eigenaresse. We beginnen dus nu met mijn zitlessen zodat paardjelief geen last heeft van een ongebalanceerde ruiter op haar rug terwijl ze recht gevraagd word te lopen haha. Ik heb geen idee bij welk niveau dit hoort, ben meer een recreatie typje.
http://www.youtube.com/watch?v=wpv09pQjz-8

Graag alleen helpende kritiek, dit is mijn eerste zitles sinds ik van de manege af ben en tja... tis even wennen om met je zit te gaan sturen/versnellen/afremmen in plaats van met been geven en de teugels. Natuurlijk een grote verbetering als alles goed gaat, maar ik verwacht er wel een dik half jaar tot een jaar mee bezig te zijn!
Laatst bijgewerkt door Nala op 31-08-13 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:47

Nala

Re: Eerste zit training met Bijrijdtinkie Biggi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 19:52

Ik hoop dat het nu beter is.

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:59

dit lijkt me geen tinker? of bedoel je wat anders met tinkie ?
verder vind ik je zit in het filmpje wel mooi, en zie ook niet dat ze super veel last heeft van een ongebalanceerde ruiter?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 20:02

Ze is een tinker mix met irish cob, maar vooral tinker. Ook moet ik trianen om, van het oude geleerde "Drijf aan met been geven, stuur en rem af met teugels" naar "alles met gewicht verplaatsen." Dit gaat denk ik nog wel het langst duren.

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:58

ah oke! ik vind haar benen zo slank lijken haha niet echt iets voor een tinker en irish cob , maar leuk is ze zeker en daar gaat het ook om! het rijden met je gewicht verplaatsen enzo heeft idd tijd nodig, maar als je pony en jij die manier van rijden beter zullen snappen dan zul je merken dat alles veel beter en makkelijker wil! succes :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 11:10

Ja dat klopt ook zeker, ik snapte nooit waarom ze stilstond als ik mijn gewicht op de beugels zette en in verlichte zit ging. Maar het gewicht uit het zadel halen blijkt dus haar commando te zijn voor "afremmen/halt houden". Ook ontzettend handig als je er vanaf zou vallen, gewicht is weg dus ze blijft staan. Ik vind ook dat ze dunne benen heeft voor haar ras maar wie weet wat er echt allemaal in zit.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:20

Ik vind dat jij er netjes op zit, maar ik snap niet waarom het paard in zo'n klein rondje wordt gestuurd. Daardoor loopt hij erg scheef en moet jij dat compenseren met je lichaam. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een wat groter rondje en het liefst ook ietsje meer tempo.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 11:31

De eigenaresse van Biggi heeft paarden physiotherapie gestudeerd en is geheel bekend met het rechtrichten van paarden. Daarom geloof ik wel dat ze weet wat ze doet. Toch bedankt voor de tips!