Wireda voor het eerst HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Wireda voor het eerst HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:52

Sinds kort rijd ik een leuke Tuiger bij :) Met de eigenaresse heeft Wireda L2 dressuur gelopen.
Wij rijden op de manier van Antoine de Bodt, dus als je je afvraagt waarom ik mijn handen zo hoog heb: AdB :D

Naam: Wireda
Ras: Tuiger
Leeftijd: 11
Stokmaat: 1.65m ongeveer
Niveau: L2 met eigenaresse, nog geen niveau met mij.

Foto's zijn met mobiel gemaakt, dus kwaliteit is niet echt geweldig.
Dit is voor mij ongeveer de 3e keer dat ik op Wireda rijd. Hiervoor heb ik nooit op de manier van AdB gereden, dus dat is even wennen voor mij ;)
Alle knopjes zitten al op Wireda, dus het is aan mij om de goeie knopjes te leren vinden.
Ik krijg 'les' van de eigenaresse zelf. In galop doen we nu nog een beetje verlicht zitten. Het is de bedoeling om uiteindelijk met Wireda te gaan starten.
Overigens ben ik maar 1.58m klein, dus Wireda toont aardig groot onder mij haha.
Wij zijn nu bezig met een constante teugeldruk, eerst moet ik leren wat ik onder mij voel en wat er in mijn hand gebeurt. En op welke manier ik moet rijden.
Pas later gaan we Wireda oppakken.
Tips zijn altijd welkom :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas heb ik niet zoveel foto's, volgende keer beter :)

Alice13

Re: Wireda voor het eerst HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:10

Ja viel mij als eerste op die hoge handen! haha, maar las het al in je post Adb. dus daar zal ik niks over zeggen.
MAAR bij de hoge handen zie ik toch een soort van onbalans en een gekantelde hand.
op de tweede foto vraag ik me af wat je aan het doen bent, aan gezien het hoofd helemaal nr zij wordt gestuurd en hij over z'n buiterschouder weg loopt. Als je bedoeling was hier een volte te maken, let hierdan bij op dat het hoofd voor de boeg vh paard blijft en paard niet over de buitenschouder wegloopt.
De laatste foto de galop foto, is goed te zien hoe je boven je paard staat ipv op je paard zit, durf te ontspannen en lekker te gaan zitten, dit geldt voor alle gangen. Daarin zit ook weer die balans, en het achter de beweging komen, wat ik DENK te zien op sommige foto's
Heel veel succes samen super leuk paard en ik denk dat je veel van hem kan leren!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 20:59

In de OP staat dat ik expres een beetje verlicht zit in de galop. Dit moest van de eigenaresse ;)
Vandaar dat ik in het zadel sta op die foto.
Verder bedankt :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:01

sorry helemaal overheen gelezen!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:17

Leuk paard!

Idd: let op je handen en ontspan! Verder lijkt het alsof hij wat wegloopt over de buitenschouder, maar dit kun je prima oplossen met een goede handhouding.
Misschien is een filmpje handig? Is wat meer op te zien dan foto's.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 13:23

Dankjewel :) Ik zal zorgen dat ik de volgende keer een goed filmpje heb ;)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:30

Ik heb werkelijk waar geen flauw benul van AdB, maar ik vind het er wel prettig uitzien. Wat een fijn achterbeen zeg! Zoals het er nu uitziet heb je activiteit en impuls en kan je daar langzaam in verder werken en dat vind ik er fijn uitzien :)
Pas wel op je handen. Volgens mij ben je rechts sterker dan links; deze hand heb je bijna standaard wat hoger en je knikt deze pols in. Met je andere pols doe je dat ook iets, dus probeer daar sowieso op te letten. Met gekantelde polsen kun je namelijk moeilijker voelen omdat je minder speling hebt, ben je vaak onbewust stugger in je handen en wordt je teugelvoering snel ongelijk. Waarom moet je ze trouwens zo hoog houden (puur nieuwsgierigheid)?