Sinds een jaar ongeveer rijd ik 2 tinkers met een super aardige eigenaar, ik mag echt alles met ze doen etc. Zoals jullie weten is Annemarie van der Toorn deze zomer geweest, de datum waarop deze aflevering op tv is hoor ik nog! Nu staan er wat leuke dingen gepland, we zouden dit weekend met de paarden naar Dodewaard gaan voor een tinkerweekend en volgende week zondag wedstrijden rijden onderling. Nu is het zo dat Lucky een hoefzweer heeft en dit weekend niet mee kan, volgend weekend is maar de vraag. Ik heb een aantal keer op Paddy gereden en volgende week zondag start ik onderling een B-proefje, onofficieel natuurlijk maar gewoon om te kijken hoe ze op wedstrijd is. Ons niveau ligt dan ook ongeveer bij de B of iets daaronder. Nageeflijk rijden zijn we mee bezig maar we hebben nog geen les. Misschien dat dat binnenkort nog komt, kunnen evt bij ruiterclub oid maar moeten we nog bespreken. Doel is natuurlijk dat we 8 september een fatsoenlijke B-proef neer kunnen zetten Waar ik tegen aan loop is dat mijn houding niet is zoals het hoort, zoals je hieronder kan lezen. Met galop moet ik echt erg veel aansporen zodat ze niet eruit valt. Dat gebeurt vaker dan dat ik wil. Nu weet ik dat mijn houding niet zo daverend is, ik heb al heel lang geen les meer gehad en het een beetje laten verslappen.. Mijn eigen punten zijn: - Op mijn kont blijven zitten, schouder naar achter, iets trotser dus - Tenen naar binnen, niet afsteken, benen wat naar achter, geen stoelzit - Teugels altijd op maat houden, iets vriendelijker worden - Beter op de bordjes rijden (ja, die zijn er, haha!) Graag vriendelijk commentaar! Ik plaats dit zodat ik mijn manier van rijden kan verbeteren. Het proefje oefenen zelf ging niet zo lekker, daarna heb ik nog even gereden en uitgestapt.
Nu weet ik dat mijn houding niet zo daverend is, ik heb al heel lang geen les meer gehad en het een beetje laten verslappen..
Mijn eigen punten zijn:
- Op mijn kont blijven zitten, schouder naar achter, iets trotser dus
- Tenen naar binnen, niet afsteken, benen wat naar achter, geen stoelzit
- Teugels altijd op maat houden, iets vriendelijker worden
- Beter op de bordjes rijden (ja, die zijn er, haha!)
Graag vriendelijk commentaar!
Ik plaats dit zodat ik mijn manier van rijden kan verbeteren.Het proefje oefenen zelf ging niet zo lekker, daarna heb ik nog even gereden en uitgestapt.