Ik zit met een heel vervelend probleem met mijn paard.
Hij is een 7 jarige (stoere) andalusier.
We vinden buiten rijden allebei heerlijk! Nu hebben we een probleem en dat zijn, koeien
. Mijn paard is als de dood voor ze. Zowel aan de hand als onder het zadel, hij verstijft helemaal en hij gaat geen kant meer uit. Als ik met hem wandel merk ik aan hem als we dichterbij de koeien komen hij al wat onrustig word, zo gauw hij de koeien zit, gaat hij stil staan en loopt absoluut niet verder, of het moet zijn dat ik omdraai. Ik heb al van alles geprobeerd, met snoepjes, veel tegen hem praten, met een ander paard erbij maar niks helpt, ook al loopt het andere paard er wel langs hij doet het gewoon niet.
Onder het zadel is dat precies hetzelfde.
Nu zullen jullie wel denken van pak dan een andere weg, dat is helaas geen optie omdat ik persee dat pad moet nemen om in de bossen te komen, anders moet ik zeker 1 uur langs een drukke weg rijden en dat is ook niet alles.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, hoe ik hier mee om kan gaan, het is erg vervelend en ben ik een beetje ten einde raad.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Groetjes!

Nou ja,zo hebben ze een tijdje naar elkaar staan staren en snuffelen en toen was de angst ook over