Ziggy (van Gribaldi) in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Ziggy (van Gribaldi) in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 14:05

Even voorstellen.
Meet Ziggy (9-jarige merrie van Gribaldi). Ik rij haar nu een maand of vier, twee keer in de week.

Momenteel zijn we vooral bezig om een team te vormen. En rijden dus vooral de basis. De nadruk in onze lessen liggen vooral op mijn ontspanning en mijn houding. In draf zit ik te veel naar voren terwijl ik in galop te veel naar achteren hang.

De problemen waar we tegen aan lopen is dat ik snel geneigd ben om mezelf vast te zetten.
Ik moet meer mijn armen meer in een knik houden en vooral meer ontspannen.

Ons doel: lekker doorgaan met ons verbeteren en zien waar het schip strand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaula op 30-08-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast n.a.v tem.

xxxhildexxx

Re: Ziggy (van Gribaldi) in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:33

knap beestje! het valt me op dat je veel naar je paard kijkt, probeer voor je uit te kijken. en inderdaad die ontspanning, ik vind dat die op bv de een-na-laatste foto net iets te ver buigt, de foto ervoor ziet er goed uit! :)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:25

Wauw, mooi paard :) Ik weet dat het moment opnames zijn, maar bij de foto's vanaf de zijkant heb je bij heelveel je hakken opgetrokken, ik weet niet of je daar net been gaf?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:17

leuk dier zeg! ja handen mag je wel wat meer bij elkaar houden,maar verder ziet het er erg leuk uit zeg!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:18

Leuke combi, zo verkeerd is je houding niet maar ik heb wel de indruk dat je zadel wat te ver naar voren ligt.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:19

De openingspost is aangepast, dus het topic kan weer open :).

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 20:32

mingming schreef:
Wauw, mooi paard :) Ik weet dat het moment opnames zijn, maar bij de foto's vanaf de zijkant heb je bij heelveel je hakken opgetrokken, ik weet niet of je daar net been gaf?

Hakken optrekken is inderdaad ook wel een probleem van mij. Ik heb wat moeite om mij lang te maken. Het kijken naar beneden is daar ook een voorbeeld van.

@ Bigone, zie dat het zadel inderdaad wat naar voren is geschoven. Ik zal er eens op letten.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:08

Aah wat een leuk paard heb je daar !

Probeer wat meer voor je te kijken zodat je houding niet zo "inkakt"
Schouders ook na achter, werk aan je zit.

succes jullie 2

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:03

wat een mooie schimmel heb je onder je kont! rijd je hem voor iemand anders dat je er 'slechts' 2x per week opzit? omdat het HAW is wilde ik je alleen nog meegeven (omdat ik dat ook in mezelf herken), dat je wat teveel 'mee'lijkt te zitten in de wendingen. hiermee bedoel ik dat je je eigen gewicht (of massa eigenlijk) niet helemaal recht boven je paard houdt, maar meer gewicht dan nodig is verplaatst naar de kant waar je wending opgaat. Dat is op zich niet per se verkeerd, maar wat ik van mijn instructeur altijd hoor, is dat dit een gewichtshulp is, die het je paard moeilijker kan maken om de juiste lengtebuiging en onderzetten van binnenachterbeen te verkrijgen. gevolgen? paard loopt makkelijker over de buitenschouder naar buiten weg, kantelt hoofd, gaat stuwen om het achterbeen bij te zetten, zodat er ook kleine taktfoutjes (lijkt soms een pasje te struikelen in de wending) ontstaan. dus, mijn tip zou zijn meer vanuit het midden gaan rijden. probeer bewust jezelf met je schouders op gelijke hoogte rechtop en in balans op je paard te zitten. je ziet namelijk dat je een beetje inknikt in je zij als je de wending indraait. Het lijkt alsof je je paard daarmee helpt, maar eigenlijk maak je het 'm lastiger om goed in balans, tussen twee teugels en twee benen (en met het gewicht gelijk verdeeld) te buigen. in principe loopt je paard de wending door op het aansluiten van de buitenteugel en het vragen om buiging met je binnenbeen. stelling hoef je maar minimaal te vragen (ook om het weglopen over de buitenschouder te voorkomen). hopelijk heb je hier wat aan, het kostte mijzelf ook veel tijd om hier bewust aan te werken in het begin, het helpt enorm als iemand van de zijkant hierop blijft hameren. veel plezier met je mooie paardje, ziet er uit als een leuke combi!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 08:14

Vladimir, je hebt inderdaad gelijk. Ik zal er eens op gaan letten met rijden. Ze loopt momenteel niet helemaal goed dus we stappen alleen aan de hand, maar mochten we groen licht krijgen om weer op te bouwen is dit een belangrijk punt om op te letten.

Ziggy is inderdaad mijn bijrijdpaard.

Patatje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:00

Heel leuk beestje zeg! Iets ronder gebouwd, donkere schimmel, hmm, je zou hem wel bij mij mogen afleveren :-D

Ik vind het er over het algemeen goed uitzien. Je hebt hem mooi aan het lopen maar let wel op je handen dat ze je bij elkaar houdt. Op de foto's is het niet duidelijk te zien, maar lost hij ook in zijn kaak? Hij loopt correct aan de teugel, maar het ziet er op sommige foto's uit alsof hij zijn kaak nog wat vasthoudt. Dat kan je verhelpen door heel licht te zijn in je handen, een klein beetje spelen met je vingers en binnen- en buitenstelling te vragen.
Ook moet je erop letten dat je naar voor kijkt, maar dat is hierboven al gezegd.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:41

Ow echt een Gribaldi <3
Leuk paardje hoor.

Ik vind het er netjes uit zien, enige feedback die ik je kan geven is voor je kijken (niet naar dat knappe paard!) en niet je hakken optrekken.

Maar ik zou zeggen, ga zo door!