les met mijn gemaskerde man

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charissa134

les met mijn gemaskerde man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:03

ja je leest het goed :D ik rijd wakan nu met neusnetje, en vliegenkap omdat het anders werkelijk niet te doen is..
hij gooit met zijn hoofd, raakt in paniek en wil alleen maar vluchten.. dit is echt iets van de afgelopen paar maanden echt heel lastig..

ik ben me er heel er bewust van dat mijn houding beroerd is, omdat dit zadel gewoonweg niet goed zit. ik ben daarom ook al hard opzoek naar een ander!
dit was de eerste keer in 4 weken dat we eindelijk weer een beetje serieus konden rijden, mede door het gedoe met zn hoofd, het is dus ook verre van perfect.

mijn eigen puntjes zijn vooral mijn houding, die is echt heel slecht.. maar daar werk ik dus aan.
verder is hij heel erg zwaar op links, ik probeer hem dan ook zoveel mogelijk op 2 teugels te krijgen. houd er in het commentaar dan ook rekening mee dat hij blind is aan die kant en daardoor altijd een beetje schuin kijkt..

tips zijn van harte welkom, maar wees aardig wij zijn nog amateurtjes :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:23

Ziet er niet verkeerd uit maar lijkt nog wel gespannen volgens mij moet je hem iets meer voorwaarts rijden maar misschien heb je hier een reden voor om dat niet te doen Heb even je profiel bekeken wat een mooi paard heb je onder je kont ik ben fan!!

Zazoe_

Re: les met mijn gemaskerde man

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:39

Eerst en vooral, jeetje wat een prachtig paard heb je daar onder je kont! Die zijn zeker je 50 euros waard (heb even gespiekt op je profiel, hihi :D ) Verder rijtechnisch vind ik hem een beetje hangerig overkomen. Je lijkt daarnaast ook erg onrustig met je handen en je benen. En soms mag hij wel wat actiever. Jullie komen er wel, ik ben ook fan :)

Warners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:56

probeer je buitenteugel iets meer te gebruiken ;)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:58

wat een stunt, 50 euro voor een topper! GP paard heb je tegnwoordig al voor 50 euro :D :P mooi paard, je hebt hem lekker aan het lopen hoor

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:21

Super leuk paardje heb je!
Het lijkt wél alsof je bij elke pas aanspoort. Als dat zo is, kan dat ervoor zorgen dat hij niet meer reageert op je been en dat kan nog wel eens vervelend zijn. Je moet dan proberen om de neuzen van je schoenen naar binnen te laten wijzen ipv naar buiten. Ook zit het lekkerder als je je hakken naar beneden houdt. Uit ervaring weet ik dat (als je van plan bent om te gaan starten) hoe je je benen houdt een grote impact heeft op het geheel van de proef. Zelf heb ik er nog veel moeite mee, maar ik merk wel dat het steeds beter gaat! :). Leuk beessie ;) Groetjessss!

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:23

Oh ik zie net dat je al start. Wat staat er vaak op je protecollen wat je moet verbeteren?

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:56

Ik lijk de stem van je instructeur te herkennen, wie is het? Bij mij speelden de filmpjes vertraagd af, dat maakt het wel wat lastiger om iets te zeggen. Maar ik vond het er vrij zwaar uitzien allemaal. Je lijkt met veel kracht te (moeten) rijden, zwaar in de hand met name, vrij onrustige aanleuning. Persoonlijk hou ik daar niet van, zowel zelf met rijden als voor het welzijn van het paard als voor het beeld dat het geeft. Dus mijn missie zou zijn om het paard lichter te gaan maken, beter aan de hulpen, met minder kracht meer reactie krijgen. En rechtrichten, ook heel belangrijk. Hij valt in bochten heel erg weg over de buitenschouder, zijn achterhoeven en voorhoeven lopen niet in 1 spoor. Probeer hem losser te maken in zijn lichaam en probeer zelf in je hand steeds weer te ontspannen. Dus áls je al kracht gebruikt, dan direct, op het juiste moment, weer ontspanning aanbieden. Dat jullie niet samen met zijn tweeën steeds zwaarder worden, maar juist werken richting lichtheid en ontspanning.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:30

Wat gaan jullie fijn door de baan zeg! En voor 50€ , wow :=

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:39

prachtig paard :-), een perfecte ruiter moet nog geboren worden denk ik ;-), moeilijk als er een probleem is om ontspannen te rijden maar voor zo'n lange tijd met een probleem te kampen gehad te hebben vind ik het toch echt niet slecht, dus kraak jezelf niet af, je werkt eraan en hebt les, ik vind het ontzettend leuke combi om te kijken :-)