Vandaag heb ik weer een les gehad bij ons op de manege.
Ik ben van voorkeurspaard gewisseld, nadat ik van Plato ben gevallen. Iets wat ik heel erg jammer vind omdat ik Plato zo geweldig vind en dat zal ook wel zo blijven.
Maar omdat ik naar voren val als er voor mijn gevoel iets te hard gaat en Plato hier dus boos van word en misbruik van maakt, ben ik toch maar gewisseld.
Vandaag heb ik gereden op Sylvester. Is een wat groter paard en mijn instructrice vind dat ik er ook beter op pas en zit. Ik deel haar mening eigenlijk ook wel. Ook vind ik mijn houding een stuk beter. Ik vroeg me af of jullie deze mening ook delen.
Mijn beugels mogen overigens wel wat langer, dat wel. Maar ik was heel erg nerveus voor deze les en heb ze dus korter gehouden voor mijn gevoel.
Ik heb voor nu alleen foto´s, zodra ik de filmpjes heb zal ik deze er ook op zetten.

Foto van dichtbij.
Mijn rug mag ik wat minder hol houden en zijn mijn ellebogen zo genoeg gebogen of moet ik mijn handen hoger houden?

Foto van afstand, niet van de zijkant dus je kunt het niet heel goed zien. Maar volgens mij past deze maat iets beter bij me.

En nog twee foto's voor de vergelijking met mijn houding op het andere paard.
1.

2.

Nou ik heb mijn filmpje ontvangen, dus ik kan deze hier nu neerzetten.
Het filmpje is zowel draf als galop. Ik ben dus degene op het bruine paard met de drie witte aftekeningen op zijn benen. Maar dat is wel te herkennen van de foto's.
Mijn vraag is ook, vinden jullie dat ik beter rij op dit paard qua draf en galop in vergelijking met de filmpjes op het paard uit dit topic?
[RT-HAW] Manegeles op Plato.
Dit beïnvloed namelijk mijn keuze op welk paard ik uiteindelijk echt wil gaan rijden.
Mijn eigen punten over het filmpje zijn:
- Geen kapstokjes
- Beter contact (ging overigens voor de rest in de les beter, vooral onder draf. Met galop heb ik er veel moeite mee)
- Overgang draf naar galop niet naar voren vallen.
Ik hoor graag meer tips!

Overigens rijd mijn zusje ook mee in de les, op de zwarte fries.
Dit paard heeft heel veel moeite met de galop, zoals wel te zien is. Hebben jullie misschien tips voor haar, als jullie dit zo zien?
Alvast bedankt!