help et word te voorspelbaar en saai voor mijn paardje :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukdeVen

help et word te voorspelbaar en saai voor mijn paardje :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 12:37

Heee Bokkies

eerste Forum, neem me alstublieft niet kwalijk als die fout staat, danke

ik rij al een tijdje, alleen met rijden vind ik zo jammer dat ik heel snel alles het zelfde blijf doen, anders gezegt heel voorspelbaar voor mijn paardje :(
en het is denk ik ook wel veel leuker is als ik meer kon afwisselen.
ik vind dat wel heel belangrijk omdat ik niet de kans heb om buiten te wandelen of ergens makkelijk mee naar toe kan nemen, dus heel veel thuis en ja alleen rijden .
Daarom zou ik het heel fijn vinden als jullie allemaal willen zeggen hoe jullie doen rijden of gezegt hoe jullie beginnen als je gaat rijden wat leuke afwisselende idee dat ik kan gaan oefenen met mijn paardje :) dat de oefeningen wat leuker maakt voor mijn slimme paardje.

alvast bedankt :j

mika11

Re: help et word te voorspelbaar en saai voor mijn paardje :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:39

Aan de hand wandelen langs de weg.
Misschien kan je dan later onder het zadel naar buiten.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:42

Probeer ook eens wat anders te gaan doen dan rijden, denk bijvoorbeeld aan grondwerk of vrijheidsdressuur!
Je kunt ook een keer een lesje gaan springen!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:48

Het is helemaal niet zo erg als je vooral thuis kunt rijden, alleen is het leuker als je dan in plaats van alleen rondjes rijden echt wat kunt gaan trainen. Nodig daarvoor is in eerste instantie een fijne instructeur die jouw helpt voelen en je huiswerk meegeeft voor de rest van de week. Je bent dan doelgerichter aan het rijden. Verder, lezen! Lees je in over oefeningen, welke zijn er en waarom. Ga spelen (met hulp!) met het plaatsen van de schouder en de achterhand van je paard, met overgangen en tempowisselingen. Er zijn ontelbaar veel variaties en het is echt onzin dat alleen bakwerk saai is voor een paard. Ik rijd zelden buiten en één van mijn paarden springt ook nog eens niet dus die doet al jarenlang vrijwel alleen maar bakwerk. Ook die werkt nog altijd met plezier en ik kan hem nog altijd verrassen door een oefening weer net iets anders te rijden en hem weer net even na te laten denken zodat het uitdagend blijft.

Iets anders wat mee kan spelen is je manier van rijden. Zorg dat je duidelijk en consequent bent, paarden hebben een hekel aan onduidelijkheid en aan niet weten waar ze aan toe zijn.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:52

Een keer een buitenrit? Springen? Vrijheidsdressuur? Wandelen langs de weg? Schrikparcour? Longeren? Genoeg dingen om te doen :D
Als ik rijd in de bak ga ik eerst losstappen en losdraven en vanaf dan ga ik haar nageefelijk rijden en heel veel overgangen, figuren etc. Uitstappen doe ik buiten

AnoukdeVen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 16:51

0000 schreef:
Het is helemaal niet zo erg als je vooral thuis kunt rijden, alleen is het leuker als je dan in plaats van alleen rondjes rijden echt wat kunt gaan trainen. Nodig daarvoor is in eerste instantie een fijne instructeur die jouw helpt voelen en je huiswerk meegeeft voor de rest van de week. Je bent dan doelgerichter aan het rijden. Verder, lezen! Lees je in over oefeningen, welke zijn er en waarom. Ga spelen (met hulp!) met het plaatsen van de schouder en de achterhand van je paard, met overgangen en tempowisselingen. Er zijn ontelbaar veel variaties en het is echt onzin dat alleen bakwerk saai is voor een paard. Ik rijd zelden buiten en één van mijn paarden springt ook nog eens niet dus die doet al jarenlang vrijwel alleen maar bakwerk. Ook die werkt nog altijd met plezier en ik kan hem nog altijd verrassen door een oefening weer net iets anders te rijden en hem weer net even na te laten denken zodat het uitdagend blijft.

Iets anders wat mee kan spelen is je manier van rijden. Zorg dat je duidelijk en consequent bent, paarden hebben een hekel aan onduidelijkheid en aan niet weten waar ze aan toe zijn.

Het is ook heel fijn dat ik thuis kan rijden :) en dat is ook kei leuk voor een paard en dat hoort ook niet eentonig te zijn, alleen bij mij is juist het probleem dat ik met dressuur ook te weinig ideën heb met oefeningen aan te passen zodat het niet altijd het zelfde is :( en jammer genoeg kan ik niet verder met een instructeur..
dus als jij nog wat goede oefeningen voor me weet wat ik dr tussen door kan oefenen zal dat heel fijn zijn ;)
:') en bedankt voor je hulp :j

AnoukdeVen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 17:00

heel fijn dat jullie me zo goed willen helpen :)
het balen van het springen is is dat ze niet goed is in diepte schatten dus zonder peesbeschermers zou ik haar ook niet meer durven te laten springen wat ook meer crossen word dan springen. balkjes lopen dat vind ze gewoon helemaal niet leuk :( naar buiten vind ze heel leuk alleen het is hier zo druk met het verkeer en ze is dan ook zo fanatiek dat ze niet terug te nemen is en dat verkeer maakt het te gevaarlijk en lastig :(. maar ik zie al wat leuke dingen, top van jullie. en het Schrikparcour denk zelf dat ik nog niet zo ver met dr ben om dat te kunnen doen. ik ga met vrijheidsdressuur start wat raden jullie mij aan als beginners oevening? , ben er niet zo bekend mee .
alvast bedankt voor de reacties

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:39

Ik gooi mijn paardje één keer in de week los in de bak, dan kan hij lekker uit zn plaat gaan. Als hij uitgeraasd is ga ik er vaak op zitten en lekker rondgalopperen en draven. Zowel hij als ik vinden dit heel leuk :). Trouwens, ik heb een boek met allemaal vrijheidsdressuuroefeningen er in. Die kan jij ook wel kopen, op internet ofzo! Het heet "Vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten" Het is geschreven door Miriam Nieuwe Weme. Het is een erg interessant, leuk boek!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 06:49

Een van de western disciplines is "trail".
Hierbij moet je bereden of aan de hand verschillende obstakels overschrijden : door een poort, over een brug, vooruit en achteruit tussen balkjes, vierkant, enz.
De training daarvoor is een mooie uitdaging voor paard en ruiter.
Op internet kan je wel meer info vinden en om ruiters en paarden eens aan het werk te zien kan je gaan kijken naar een western wedstrijd.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:25

Zet wat pylonnen neer en doe er spelletjes mee, slalommen, zweepjes erin steken etc. Of ga ponyvoetballen. Of een keer wandelen. De mogelijkheden zijn eindeloos :o probeer een nieuwe discipline zoals western, TREC of zoek een groot stuk grasland bij een boer en vraag of je daar een keer mag crossen.

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:19

Misschien keertje gaan springen of ponyvoetballen ofzo? je kan ook barrelracen met tonnen:)
Of misschien inderdaad wat meer gaan trainen en les nemen zodat je daar op kan gaan oefenen;)