Sindskort (week of 7) trots eigenaresse van een Fjordenman, type enorm en gigantisch. Altijd Arabieren/Dravers gereden, uitgebracht in de endurance, maar eens toe aan iets totaal anders. Bevalt goed, op de pijn in mijn liezen na tijdens het rijden. Fjellko is breed, erg breed. En elke keer na een half uur rijden hakt die pijn erin, alsof mijn liezen uit elkaar gescheurd worden.
Diverse zadels geprobeerd (VZH, Dressuur, close contact, Western) en hoewel het op het ene zadel later komt dan het ander, is het er elke rit. Overigens is mijn zadelkeuze erg beperkt door Fjellko's bouw (breed, rond, weinig schoft, enorme schouders).
De hamvraag; is dit een kwestie van wennen en zijn er tips en trucs om het proces te veraangenamen? Oprekken, warm houden? Ik ben nu elke keer blij als ik het einde van het bos zie zodat ik er naast mag

(Voor de goede orde; ik rijd nog steeds smallere paarden en daar heb ik deze klachten totaal niet)
Maar nu heb ik maandag 3,5 uur op hem gereden (bosrit) en pas na ruim 2 uur kreeg ik last. ik doe dan vaak in stap even mn benen voor het zadel, over de kniewrongen. Dan hebben ze eventjes rust. Soms stap ik onderweg nog wel even af om mn benen te strekken. Maar het went dus uiteindelijk wel
Tandjes op elkaar en wennen maar!