Asjemenou dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Asjemenou dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 15:48

Sinds een halfjaar rijd ik Asjemenou bij. In dit halfjaar heb ik nog geen foto's van onze dressuurtrainingen. Toen ik Asje uit het weiland haalde en in het weiland witte hekjes zag staan besloot ik mezelf te gaan filmen. Toch wilde ik graag een beeld krijgen hoe het er daadwerkelijk uitziet, behalve het gevoel dat je erbij hebt.

Over het algemeen ben ik erg enthousiast over het filmpje! Het ziet er voor mijn gevoel netter uit dan dat het voelt, zeker tevreden over het resultaat. Graag zou ik wat rijtechnise tips krijgen over mijn houding en de houding en beweging van het paard. Wat mij erg opviel is dat mijn onderbeen wat naar voren ligt en het lijkt alsof mijn handen net wat té draag.

Ik heb een foto gemaakt uit het filmpje en heb het filmpje bewerkt en er muziek onder gezet, dus enjoy *D

1. foto uit het filmpje.
Afbeelding

2. Filmpje
http://youtu.be/f6NBZAkShXg

Shauniraquel

Re: Asjemenou dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:40

Zoveel bekijks, maar helaas nog geen reacties :(.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:41

Op de foto lijkt het alsof je piano handjes hebt...maar dat is denk ik een moment opname.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:44

Leuk paard! Het filmpje is niet zo heel duidelijk qua details maar opzicht vind ik het een fijn beeld. Soms oogt het wat zwaar en lijkt er wat weinig impuls maar wel mooi om verder op te borduren. Veel plezier en succes samen.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:23

zier er goed uit!
al vind ik wel dat je erg achter in het zadel zit!
verder is het paard goed ontspannen allen de teugels nog een klein beetje langer!
veel plezier gewenst met dit paard

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 09:53

hackny schreef:
zier er goed uit!
al vind ik wel dat je erg achter in het zadel zit!
verder is het paard goed ontspannen allen de teugels nog een klein beetje langer!
veel plezier gewenst met dit paard

Ja dat kan wel kloppen! Heb af en toe nog moeite hem uit te zitten in de verschillende gangen en ook het zadel.
Bedankt voor je reactie!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:53

Je filmpje kan niet bekeken worden met ' mobiele apparaten'. Daarom krijg je waarschijnlijk weinig reacties. Ik kan helaas ook niets zien met mijn tablet.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:15

EvelienKiss schreef:
Je filmpje kan niet bekeken worden met ' mobiele apparaten'. Daarom krijg je waarschijnlijk weinig reacties. Ik kan helaas ook niets zien met mijn tablet.

Hier hetzelfde!

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:19

Het filmpje is helaas niet zo duidelijk, maar ik zie gelukkig nog wat verbeterpuntjes. Je tenen naar binnen draaien want die steken soms naar buiten. En je mag ook wat zachter zijn met je teugels. Verder ziet het er goed uit, mooi paard!

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:03

Rijtips geven over maar 1 foto is moeilijk Maar wat je hier iniedergeval wel ziet is een ontzettend leuk paard en jou houding is ook niet verkeerd :) Misschien je schouders iets meer ontspannen :) Ga zo door!!

Ellis_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:10

ziet er goed uit!! had wel het idee toen ik dat filmpje zag dat je paard niet helemaal zijn achterhand er onder zet! maar dat kan ik verkeerd hebben gezien!

NienkeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:48

Jouw benen kunnen inderdaad nog een stukje naar achteren en jouw beugels mogen zeker nog een gaatje langer! Probeer je onderbenen te laten afhangen (begrijp je wat ik bedoel?) Je zit in ieder geval mooi recht :D Probeer ook wat meer te kijken naar waar jij je paard naartoe wil rijden, i.p.v. waar je paard nu rijdt. Maak desnoods twee filmpjes: 1. Kijk naar het paard. 2. Houd overzicht en kijk naar waar je paard moet lopen. Het rijden gaat dan wat automatischer en hebt steeds een soort doel voor ogen.
De achterhand kan je verbeteren door (veel!) te schakelen. Elke keer weer wanneer je rijdt.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:49

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

saraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:34

het lijkt inderdaad alsof je benen een beetje naar voren liggen.. maar verder ziet het er leuk uit :) !!

Patatje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:01

Het is moeilijk om commentaar te geven op het filmpje omdat het vaak van ver gefilmd wordt. Als je aan iemand vraagt om te filmen die wat inzoomt als je aan het eind van de piste bent krijg je vast wel meer tips! Wat zeer duidelijk is, is dat je je benen afsteekt. Hier moet je echt op letten omdat het toch wel een basis is van alles. Als je benen niet tegen het paard liggen zit je minder vast, zit je niet correct, ondersteun je je paard niet waardoor hij minder ondertreedt etc. Voor de rest loopt je paardje wel in een constante houding en volgt je hand. Hij mag wel iets meer ondertreden. Het is niet dat hij te traag loopt maar hij 'schoffelt' wat vanachter. Als je dat kan verbeteren ziet het er al een pak expressiever uit.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:02

Was asje ook op de Nederlandse kampioenschappen ?
Ik zag een asjemenou in de startlijsten n vond dat zo'n onwijs leuke naam :D