rijden op pietje. verbeterpunten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Christelx

rijden op pietje. verbeterpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 13:22

Hooi,

Ik heb sinds kort een verzorgpaard bij. Haar naam is Madeliet(pietje) ik heb aan mijn vriendin gevraagd of ze het wilde filmen:)
Ik heb er nu 6 keer op gereden.

https://vimeo.com/72184750

Ik heb zelf al verbeterpunten maar ik kijk eerst eens wat jullie vinden..

Alvast bedankt!
xx

Anoniem

Re: rijden op pietje. verbeterpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:24

Ik denk dat je je handen wel wat lager mag doen, en je tenen wat meer naar binnen. Al kan ik dat laatste niet zo goed zien. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:24

Alicex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:35

je mag inderdaad je handen wel ietsje lager houden! ziet er leuk uit voor de rest :)

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:28

Je zit best netjes, als je je knieen wat meer ontspant kan je hak wat zakken, dan zit je nog mooier :D

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:09

zo dat zadel dwingt je behoorlijk in een stoelzit.. is het niet ontzettend vermoeiend jezelf steeds uit het zadel te moeten werken? wellicht de beugels iets korter, kan helpen je voer meer onder je zit te krijgen waardoor de hah-heup lijn beter wordt.
persoonlijk denk ik dat het zadel je altijd zal blijven belemmeren in je houding..
voor de rest is alles al gezegd

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:27

Je zit in stoelzit. Je bovenlichaam hangt achterover, je zit achter de beweging en je lijkt steun te zoeken aan de teugels.
Je moet gewoon lekker aan elkaar wennen en veel oefenen en les nemen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:24

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.