Springen met draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Springen met draver of niet?

Helemaal niet.
Geen stemmen
Tuurlijk wel.
31 (64%)
Valt te proberen.
17 (35%)
Geen aanrader.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 48

Yolo13

Springen met draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 10:29

Ik plaatste al eens bericht op een site over dravers, en kreeg daar ook wel at reactie. Nu vraag ik het hier.
Bijna iedere week ga ik naar jumping kijken. Het kriebelt toch een beetje omdaar zelf ook eens aan mee te doen. Nu, kan een draver springen? Kunnen ze hoog? Kan jij het samen met je paard leren? Ik zit met vele vragen. Zou het kunnen of niet? Ik verwacht niet dat het meteen van de eerste keer zo lukken, maar wet oefening, zou dat lukken? Ik ben benieuwd naar de reactie... Sommigen zeggen dat het nooit zal gaan, omdat het een draver is, andere mensen zeggen dat het nie is omdat het een draver is, dat je nie kan springen... Kunnen jullie me wat wijzer maken? Zelf nog nooit gesprongen...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:30

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:34

Tuurlijk! Waarom zou een draver niet kunnen springen? :') Als je zelf geen ervaring hebt met springen, raad ik het sowieso aan om les te nemen. Laat je paard anders eens wat balkjes lopen aan de longeerlijn en rustig uitbouwen naar kleine sprongetjes, heb vooral geduld. Niet alles hoeft de eerste keer te lukken. Mijne had nog nooit een hindernis gezien, en dan een uurtje sprongen we samen over een hindernis van 10 cm. Het is een begin. Nu springt ze zo over de 80 cm heen. :)

Heb geduld, neem les en bouw het allemaal rustig op. Voor je het weet neem je samen het eerste sprongetje :)

Yolo13

Re: Springen met draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 10:52

Ja, ik had dat ook wel al in gedachte. Oefenen aan de longe. Maar longeren lukt niet zo goed, ze komt altijd naar binnen.. Xx

silkewillex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:36

springen met een draver kan ! mijn moeder heeft zelf een franse draver ( lijkt wel wat op de nederlandse) x arabier , soms rijdt ik ook op haar. in het begin sprong ik niet veel hoger dan 30 cm, als ik namelijk hoger ging springen liep ze gewoon dwars door de hindernis heen.. dus geprobeerd met een grondbalk, drafbalk noem maar op. maar niks lukte. later legde ik een keer een kleed eroverheen, dat werkte want dan vond ze de hindernis een beetje spannender dus ging ze echt springen, en toen heb ik later het kleed er weer af gehaald en sprong ze er heel mooi overheen. een aanrader dus !

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:37

Het is een paard en de meeste paarden kunnen gewoon springen. :+

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:44

Ik rijd er een waarmee ik wel is een boomstammetje pak, niet echt hoog maar hij meet heel netjes zijn passen uit en gaat er heel vloeiend overheen, hij heeft ook wel aanleg om wat hoger te gaan :j
De ene draver is de andere niet, er zit veel onderling verschil in t ras, de een zal wat meer spring talent hebben dan de ander maar ze kunnen het gewoon hoor! Ookal zijn ze er niet voor gefokt

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:40

tuurlijk kan een draver springen.
probeer het is dan weet je het of het met hem lukt

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:56

Bij mij op stal heeft een meisje een draver en die kan super goed springen! Die springt 1,45 m

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:58

Waarom zou een draver dat niet kunnen??? ze kunnen heel goed springen en ze hebben flinke motor in de achterhand zitten.

lovesnico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:46

gewoon proberen met behulp van iemand die er wat van af weet. Anders ga je mischien te snel. langzaam opbouwen van drafbalkjes naar cavaletii en een klein sprongetje

Tweety78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:11

Ik zou niet weten waarom je dat niet kunt gaan proberen.
Als je net als bij andere type paarden rustig begint, merk je snel genoeg of hij het kan/leuk vindt.

xxxhildexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:15

mijn vriendin heeft een draver en die kan super springen!! geen enkel probleempje, ik zeg doen!! (gewoon eerst balkjes doen en keertje vrijspringen ;) )

Bailando1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:54

Tuurlijk kun je met een draver springen! Juist leuk toch? :) Een keer weer wat anders! Ik zou het dan wel met iemand doen die jou kan lesgeven en die zelf wel spring ervaring heeft!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:56

al die vooroordelen.... dravers kunnen prima springen!

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:07

Dravers kunnen prima springen! Op de vorige manege hadden we een draver die prima kon galopperen en springen. Ze vond het zelfs hartstikke leuk! En proberen kan toch nooit kwaad? Gewoon rustig proberen en kijken of je paard het leuk vind, als het niet gaat kan je er altijd nog mee stoppen. Niet geschoten is altijd mis :).