Fifty op instructieweek!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xbronte

Fifty op instructieweek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:40

Hoi Bokkers,
Afgelopen week ben ik met mijn pony, naar de instructieweek van Manege van Poelenburgh in Schoorl geweest. Daar hebben we zoveel mogelijk gesprongen omdat we in september ons spring-debuut gaan maken. Mijn houding is nog niet zo goed, en wil graag weten hoe ik die kan verbeteren voor ons debuut. Dus open ik hier een topic. :) Maar ben ook wel heel trots op mijn lieve pony!

Ps. We hebben eens in de twee weken spring les.

Klein paspoort van Fifty:
Fifty Fifty's First Choice
Merrie
New Forest
1.47

Genoeg gepraat, hier de foto's! :D

1. Handen meer meegeven en hakken lager.
Afbeelding

2. Niet steunen op mijn handen en dichter bij het zadel blijven.
Afbeelding

3. Deze vind ik zelf wel mooi. :)
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Hier is weer heel duidelijk te zien dat ik nog niet zo'n goede balans heb met het springen.
Afbeelding

Punten waar ik dus zeker aan moet werken:
* Balans
* Meer meegeven
* Dichter bij het zadel blijven, dus meer ''liggen''

Hebben jullie hier nog wat aan toe te voegen, en tips?

Bedankt voor het kijken! :wave:

R_Alexanderr

Re: Fifty op instructieweek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:59

Ik vind dat je eerder gaat staan over de sprong, blijf goed "zweven" in het zadel in plaats van over de sprong te gaan staan. Je billen moet dichter bij de achterkant van het zadel en je moet meer buigen en schouders iets omhoog en je hakken goed uitdrukken. Dan zit je stevig in het zadel en is het moeilijker om te vallen als iets fout gaat. Als je eigen balans goed is, is springen ook makkelijker voor je paard.

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:23

FerreroRoche schreef:
Ik vind dat je eerder gaat staan over de sprong, blijf goed "zweven" in het zadel in plaats van over de sprong te gaan staan. Je billen moet dichter bij de achterkant van het zadel en je moet meer buigen en schouders iets omhoog en je hakken goed uitdrukken. Dan zit je stevig in het zadel en is het moeilijker om te vallen als iets fout gaat. Als je eigen balans goed is, is springen ook makkelijker voor je paard.

Bedankt voor de tips, ik ga er aan werken! :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:39

Probeer eens ''droog'' te oefenen. Dus gewoon zonder dat er hindernissen in de bak staan, te galopperen, en dan in de verlichte zit. Zo kan je oefenen met boven het zadel te blijven. Verder goed dat je les hebt! En je hebt het zelf al aangegeven, je handen zijn ook een aandachtspunt. Zodra de verlichte zit goed gaat, kan je aan je handen gaan werken. Ik zou alles een voor een aan pakken, dan kan je beter je aandacht bij het ene houden. Heb je meer aan. Succes :)

bentee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:28

ten eerste wat een gave pony heb je zeg!

wat zertab ook al zegt, probeer eens lekker in de bak of in het bos stukken te galopperen in verlichte zit, teugels wat korter, handen naast de paardenhals en lekker meters maken in de verlichte zit!
veel succes verder. :)

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 21:39

bentee_xx schreef:
ten eerste wat een gave pony heb je zeg!

wat zertab ook al zegt, probeer eens lekker in de bak of in het bos stukken te galopperen in verlichte zit, teugels wat korter, handen naast de paardenhals en lekker meters maken in de verlichte zit!
veel succes verder. :)

Bedankt! Heb volgende week donderdag weer les, dus we gaan er aan werken! :)

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:51

Ik zou je alleen de tip willen geven om aan je houding te werken. Goed meegeven en de verlichte zit pak je gewoon goed op. Veel succes met je debuut en jullie komen der wel :)

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:54

Wat een mooie pony!

Misschien werkt het om een paar keer echt naar de manen te reiken, dat werkte bij mij om met mijn handen echt mee te geven, na een paar keer naar de manen te reiken bracht ik mijn handen vanzelf naar voren.