sarina @ wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xsarinax

sarina @ wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 20:31

heey :wave:
dit is het eerste HAW topic dat ik open. Hierbij stel ik jullie voor aan mijn pony!
Sarina:
:list: merrie
:list: 14 jaar
:list: KWPN
:list: B-dressuur
:list: 1.55

thuis train ik 5x in de week met haar, ook hebben we 1x in de week priveles.
hierin werken we vooral aan de aanleuning en het voorwaarts rijden.
momenteel rijden we B+9 en pakken soms wat L oefeningen mee ;)

mijn zadel is net gecontroleerd en het zadel licht niet goed. Hierdoor zit ik soms naar voren of scheef.

dit zijn wij:
Afbeelding
en dan hier de foto's van de afgelopen 3 wedstrijden!

1. hier zit ik te ver naar voren
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. iets te diep
Afbeelding

4. hakken meer uitdrukken en meer achterover
Afbeelding

5. dit vind ik er goed uitzien
Afbeelding

commetaar mag altijd , hier leren we van. Alleen wees wel lief! :)
:wave: xsarinax

x_Kaat_x

Re: sarina @ wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:09

ziet er gaaf uit! wat is sarina toch een schatje <3 voor de rest lijken je handen erg laag op foto 1 en 3, maar dat kan ik ook miszien dus :P
doe zo voort! :D

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:15

Dankjewel! Ja idd ik moet mijn handen hoger dragen en meer een knik in mijn ellebogen.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:00

Wat je zelf al zegt, je hakken mogen wat meer omlaag en je handen wat meer omhoog,
en soms lijkt het een beetje alsof je je handen 'vastzet' maar dat kan ook aan het moment van de foto liggen natuurlijk.
Maar verder vind ik het er goed uitzien, en je hebt een leuke pony! :j

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 22:07

xMaud schreef:
Wat je zelf al zegt, je hakken mogen wat meer omlaag en je handen wat meer omhoog,
en soms lijkt het een beetje alsof je je handen 'vastzet' maar dat kan ook aan het moment van de foto liggen natuurlijk.
Maar verder vind ik het er goed uitzien, en je hebt een leuke pony! :j

Dankjewel!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:49

xsarinax schreef:
Dankjewel! Ja idd ik moet mijn handen hoger dragen en meer een knik in mijn ellebogen.

misschien als je je schouders wat meer naar achteren drukt :j meestal gaan je ellebogen dan vanzelf op de juiste plaats :)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 10:56

Bedankt voor de tip!

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:57

Zorg dat je je handen gaat dragen, met een knik in je ellebogen. Je zet je handen nu vast tegen het zadel, waardoor je paard gedwongen word naar beneden te lopen, vandaar dat je paard op foto 3 ook te diep loopt. Probeer hem met je benen naar beneden te rijden en niet op je hand. Op die manier loopt je paard niet in de krul, maar buigt hij over zijn gehele lichaam. Wanneer jij druk geeft op het binnenbeen moet je paard hier op begeven moment op reageren en de reactie geven nageven, en rug gebruik tonen.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 11:04

anniekb94 schreef:
Zorg dat je je handen gaat dragen, met een knik in je ellebogen. Je zet je handen nu vast tegen het zadel, waardoor je paard gedwongen word naar beneden te lopen, vandaar dat je paard op foto 3 ook te diep loopt. Probeer hem met je benen naar beneden te rijden en niet op je hand. Op die manier loopt je paard niet in de krul, maar buigt hij over zijn gehele lichaam. Wanneer jij druk geeft op het binnenbeen moet je paard hier op begeven moment op reageren en de reactie geven nageven, en rug gebruik tonen.

Ik zal het eens gaan proberen. Wij hebben vaak moeite met voorwaarts rijden, waarschijnlijk omdat ik haar van voor teveel tegen hou. Hier werken we aan!

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:17

Ontzettend mooi paard en je rijd haar prima geeft een mooi beeld en daar gaat het om :)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 19:28

Roos_1994 schreef:
Ontzettend mooi paard en je rijd haar prima geeft een mooi beeld en daar gaat het om :)

Dankjewel! :D

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:07

Ziet er goed uit hoor! Het hakken uitdrukken mag iets meer, & je handen iets hoger. Maar verder: super :D

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:37

Lizzykizzx schreef:
Ziet er goed uit hoor! Het hakken uitdrukken mag iets meer, & je handen iets hoger. Maar verder: super :D

dankjewel :P , zal er proberen op te letten. morgen en zaterdag weer wedstrijd. zaterdag overstap naar L1 ;)

kellyheidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:10

mischien je handen iets hoger houden meer naast elkaar... verder ziet het er netjes uit:)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:15

kellyheidy schreef:
mischien je handen iets hoger houden meer naast elkaar... verder ziet het er netjes uit:)

Dat viel mij ook al op, zal er op letten! ;)Bedankt voor je reactie!:)

JORINAMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:59

Ziet er goed uit, misschien wat andere ook al zeiden je handen iets hoger. Voor de rest super.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:07

Dankje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:16

Hier zie je ook duidelijk dat je streng bent in je hand, vooral in foto, 1,2 en 4. Bij 1 en 2 zie je dat je bijna steunt op je handen en je zit op foto 2 ook heel scheef. Op foto 4 heeft je paard de mond open, dat kan ook een uiting zijn van teveel druk in de mond.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:20

Joolien schreef:
Hier zie je ook duidelijk dat je streng bent in je hand, vooral in foto, 1,2 en 4. Bij 1 en 2 zie je dat je bijna steunt op je handen en je zit op foto 2 ook heel scheef. Op foto 4 heeft je paard de mond open, dat kan ook een uiting zijn van teveel druk in de mond.

Ik moet toegeven dat ik je helemaal gelijk geef . Ik weet van mezelf dat ik vaak hard trek, met gevolg dat de mondhoeken wondjes krijgt. dit trekken zal waarschijnlijk ook de oorzaak zijn , van dat sarina vaak te sloom loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:21

xsarinax schreef:
Joolien schreef:

Ik moet toegeven dat ik je helemaal gelijk geef . Ik weet van mezelf dat ik vaak hard trek, met gevolg dat de mondhoeken wondjes krijgt. dit trekken zal waarschijnlijk ook de oorzaak zijn , van dat sarina vaak te sloom loopt.

Ja dat klopt wel want je meot het zien alsof je de handrem erop hebt. En je moet niet willen dwingen dat je pony met zijn hoofd omlaag loopt, dat moet je in samenwerking willen doen. Hoe leer je dit van je instructrice?

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:26

Ik denk de foute manier. In het begin vaak met slof gereden. (ook omdat ze er vaak vandoor ging)
later gingen we bijv stappen, dan moest ik met mijn benen haar actief houden en mijn instructice hielp haar dan met aan de teugel (zij stond dan gewoon op de grond en liep mee) nu kan ik het zelf en doen we altijd : strak , streng en weer los . Dit loslaten door sarina gebeurd nóg niet echt vaak. Waardoor ik blijf trekken en ik haar als het ware op de rem zet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:44

Dan zou ik maar snel gaan zoeken naar een andere instructrice, want dat is helaas niet de manier. Je moet juist zelf leren loslaten dan kan ook je paard loslaten. En er gaat veel aan vooraf voordat een paard zijn lijf goed kan gebruiken dus daar moet je geduld voor hebben :)
Waar woon je?

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:53

Ik pb je even.

Nienkevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:13

Wat een leuk dier, en vind persoonlijk dat je super netjes rijd.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 14:13

Dankjewel ;)