een paar problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ILSExHORSES

een paar problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 17:22

Ik weet niet of het hier goed staat. Maar ik heb een paar problemen. Dinsdag heb ik weer les gehad op het paardje waar ik momenteel op rijd en ze luisterde totaal niet naar de sturing. Ze wou maar heel af en toe op de hoefslag en reageerde niet op de sturing. Nu weet ik dus niet waar dat door kwam en ik gaf wel duidelijke hulpen. En ze doet heel moeilijk als ik haar hoofdstel wil omdoen. Want ze doet haar hoofd heel hoog. Ook heeft ze zich al een paar x los getrokken tijdens het borstelen terwijl er (geloof ik) niks aan de hand was en terwijl ze ook gewoon rustig was. En mijn laatste probleem is dat ze zich het liefst zelf terug brengt naar de paddock. Zodra ze dicht bij het hek is, wil ze wel door het hek heen en loopt ze je bijna omver. Ik vind dat niet bepaald fijn en er loopt nu dus ook iemand mee als ik haar terug breng. Sorry voor de vele problemen $

Vilar

Re: een paar problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:24

Is het een manegepaardje of je bijrijdpaardje?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:24

Dat klinkt eigenlijk gewoon als een heel eigenwijze pony.
Vraag eens iemand mee met een beetje ervaring, misschien kan die zien wat er aan de hand is

ILSExHORSES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 17:24

Manege paard

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:26

je betaald voor een les, dan neem ik aan dat de instructrice je ook gewoon kan helpen met dit probleem :D bespreek het even met haar van tevoren waar je tegen aan loopt :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:28

lifaya schreef:
je betaald voor een les, dan neem ik aan dat de instructrice je ook gewoon kan helpen met dit probleem :D bespreek het even met haar van tevoren waar je tegen aan loopt :j

Enige goede antwoord!

ILSExHORSES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 17:30

Helaas hebben wij de laatste 3weken de hele tijd verschillende lesgevers. Maar ik ga vrijdag weer rijden dan zal ik zeker weer vragen.

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:06

En ben je gister wat wijzer geworden?

ILSExHORSES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 11:22

Ik had met de lesgever overlegd. En ze zei dat ze me ging helpen enz. Ik zat in de 2e les. Dus moest buiten de bak opzadelen en ze was super braaf! Ze is veel rustiger als ik opzadel buiten de bak. En ik heb sporen gebruikt. Onze lesgever zei dat ze dat wel was gewend, want ze heeft in de L2 daar ook mee gereden. Ze luisterde heel braaf! :) Maar ze was een hele tijd dus niet meer in galop geweest, dus ze heeft wel even heel hard gesprint, en wou haast niet terug naar draf. Haha! En ze liep (gelukkig!!) eens een keer rustig mee naar de paddock. :) Ook heb ik tijdens het rijden meer voltes gedaan, en ze liep veel ontspannender. :P

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:46

goed dat je de oplossing heb gevonden!
veel plezier met hem