Heaven @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Heaven @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 14:48

Ik heb een tijdje geleden een filmpje gemaakt van foto's uit de les en ze bij rijden-ITP gezet, na een tijdje heb ik de foto's wat lichter gemaakt en deze ook in een filmpje gezet dus wou ze toch even delen @ work, misschien kunnen jullie me nog wel extra tips geven...

Heaven is een bwp-merrie van 6 jaar oud, springgefokt (millar-griseldi) maar rij haar dressuurmatig, we hebben sinds kort een nieuw zadel en zijn nu bijna een jaar bezig met doorrijden... we zijn in Augustus door een slecht passend zadel helemaal van nul moeten beginnen, het is niet altijd makkelijk, ze heeft nogal een eigenwijs karakter maar ze kan me op sommige dagen een echt wauw-gevoel geven... we zijn in de lessen vooral bezig met het sterker maken op de achterhand, goed voorwaarts blijven, lenigheidsoefeningen en rechtrichten!

http://www.youtube.com/watch?v=FFf_qfGH47g

http://www.youtube.com/watch?v=iPbZ5wVItuQ

We moeten nog veel leren, mijn houding kan nog stukken beter, goed blijven zitten, handen samen houden en ellebogen tegen het lichaam! Ik moet er vooral op letten dat Heaven actief blijft, niet gaat hangen en ook niet te diep gaat lopen of haar hoofd kantelt, verder moet ze nog beter aan de hulpen komen waardoor al een heel deel van deze 'foutjes' opgelost zullen worden!

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Heaven @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 18:32

niemand die iets te zeggen heeft over mijn meisje?

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:09

Ik vind de stapfoto's wel fijn, en een of twee foto's waar je haar voorwaarts-neerwaarts rijdt. Ik vind de foto's waarbij je haar hoger instelt gespannen ogen, paard drukt de rug weg en jij ziet eruit alsof je je adem inhoudt, erg gespannen dus. Ik zou zelf eerder kiezen om haar voorwaarts-neerwaarts in een horizontaal evenwicht te rijden, en in die positie te werken aan een fijne, lichte, constante aanleuning in een regelmatig tempo. Als dat goed gaat zou ik pas verder gaan met het de achterhand verder versterken waardoor ze achter meer gaat dragen. Nu ziet het er wat afgedwongen uit, ze loopt in mijn ogen niet goed over de rug en door haar hele lijf heen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 19:47

Als we geen les hebben rijd ik haar inderdaad meer voorwaarts neerwaarts, in de les werken we meer aan de oprichting en de wat meer moeilijke oefeningen, na elke oefening of na enkele minuten oprichting gaan we weer naar de ontspanning, voorwaartsneerwaarts ter beloning.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:11

Zevenhonderd keer bekeken en maar 1 reactie... Ziet het er dan zo slecht uit?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:31

veel mensen vinden een filmpje bekijken te veel werk. Daarbij wou ik ze net bekijken maar ik zie alleen maar een zwart scherm?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 18:43

kan je ze nog niet bekijken? ik snap wel dat veel mensen het te veel werk vinden maar het langste filmpje duurt iets langer als een minuut... dus het duurt toch niet zo lang als je ze aanklikt...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:46

de bovenste kan ik kijken, de onderste niet.

Wat me opvalt is dat je heel erg in een hang positie zit op de momenten van foto. Probeer at meer recht op te gaan zitten en je benen wat meer naar achter. Ben ook benieuwd naar het andere filmpje.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 18:51

bij mij gaat ie wel :) ja mijn benen, grappig dat je zegt dat ze naar achteren moeten want bij mijn vorige zadel had ik ze altijd te ver naar achteren en omdat ik altijd mijn benen te ver naar achter had, viel ik naar voren... hier zijn we dan hard op gaan werken, met dit nieuwe zadel heb ik er niet zoveel moeite meer mee om naar 'achteren' te zitten maar misschien wil ik dit dan net iets te veel proberen

als hij niet gaat, hoor ik het graag, hij staat openbaar...