Volgensmij moet ik eigenlijk gezien mijn leeftijd een topic openen op JITP maar ik wil graag echt rijtechnische tips die ik bij JITP niet zo heel snel krijg, dus hier mijn poging.
Ik rijdt sinds een poosje vaak dit paardje op wedstrijden omdat mijn vaste bijrijdpony nog niet echt geschikt is voor de wedstrijden.
Ons doel is om misschien dit jaar nog in het officieel te gaan starten en dit hopen wij natuurlijk ook. Dit paardje heeft manege wedstrijdervaring t/m F20 (misschien zegt de manegekenners onder ons dit iets) en ik start morgen 2 keer in de F6 met hem , dus hij kan de oefeningen makkelijk. Wat ik zelf merk is dat ik mijn handen soms heel raar scheef trek, ook moet ik proberen mijn tenen naar voren (binnen) te houden en mijn hakken goed uit te drukken, ik hoop dat jullie wat nuttige tips voor mij hebben.
Dan hier een klein paspoortje van deze pony:
Naam: King
Geslacht: Ruin
Leeftijd: Volgensmij 12
Ras: Haflinger X Fries
Categorie: E pony
Dan hier de foto's, staan niet op volgorde !

1. Stappen, naar voren kijken

2. Drafje, hakken uitdrukken

3. Weer een drafje, mag meer naar beneden & weer meer hakken uitdrukken

4. Draf, handen té hoog, volgensmij hakken wel netjes nu

5. Ook een drafje van de achterkant, mag iets meer naar beneden volgensmij

6. Op de volte sturen, hakken weer meer uitdrukken

7. Hier kun je duidelijk zien wat ik bedoel met mijn handen scheef trekken, heel vervelend. Ook mogen mijn hakken weer meer naar beneden

8. Stappen

9. Voeten te ver naar voren en handen niet gelijk

10. Hakken meer uitdrukken, en meer ontspannen gaan zitten

11. Galopje

12. Handen lager, dichter bij elkaar en meer ontspannen

13. Weer een galopje, benen mag ik iets meer terugleggen volgensmij

14. En een sprongetje (natuurlijk ook paar keer lager gesprongen) , tips over mijn houding zijn meer dan welkom!

15. Toppaardje belonen, hij liep weer fijn

Morgen start ik dit paardje dus 2 keer F6 Dressuur & een springproef van 60 cm
Tips zijn daarom meer dan welkom, een reactie is altijd leuk.
Groetjes van ons,