Montana (KWPN x Engelse Volbloed)@ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Montana (KWPN x Engelse Volbloed)@ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 11:04

Lang geleden dat er nog een @ work topic was van Montana en deze foto's weerspiegelen perfect waar we aan aan het werken zijn. Montana is een 13 jarige merrie die B2 loopt (we gaan voor onze laatste puntjes om over te mogen naar de L1). Op de foto's zal je zien dat ze moeite heeft met loslaten in de kaak en het meer op de achterhand lopen. Alsook mijn houding is verre van perfect en mijn benen lijken een eigen leven te hebben. Voldoende stof dus om op te werken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje voorwaarts, maar daar drukt ze zichzelf nog teveel uit:
Afbeelding

Met dank aan bokker Zwieke voor het maken van de foto's :D .

Shariell

Re: Montana (KWPN x Engelse Volbloed)@ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:45

Ziet er goed uit! Probeer recht op te blijven zitten en je benen mooi onder je te houden. en soms je handen beter bijelkaar houden. verder echt perfect!!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 06:19

Dank je, klopt dat mijn houding stukken beter zou moeten dus dat is een puntje waar ik de komende tijd hard aan zal werken.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 07:47

Netjes hoor, zeker als ik hetvergelijk met het itp-topic in je onderschrift! Dit geeft het verschil goed weer!
Probeer niet voorover te kantelen en echt te blijven zitten, denk dat je benen dan ook netter liggen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:39

Heb je wel eens geprobeert te rijden met je beugels één of twee gaatjes korter. Misschien dat je je benen dan wel stiller houdt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:56

Wat mij opvalt, is dat op elke foto je handen weer anders staan. Dan weer laag en breed, dan weer hoog, of ongelijk. Probeer daar eens op te letten, dan is het voor je paard ook makkelijker om haar hoofd op dezelfde manier te houden en daarin los te laten.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:33

Wat mij ook meteen opviel zijn je handen. Op sommige foto's ligt de linkerhand bijna op je benen. en overal staan ze te ver uit elkaar. Verder vind ik je houding wel netjes hoor! De ena laatste foto vind ik trouwens erg mooi!!

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:52

Handen vallen inderdaad op, maar nu naar mijn mening hoeft het verder uit elkaar zetten van je handen niet slecht te zijn. Dit kan in de training heel effectief zijn (zie werkwijze Chris Irwin). Zorg wel dat ze op één plek blijven, en dat je ze dus niet eerst breed zet en daarna weer bij elkaar houdt. Wel belangrijk is dat je je handen blijft dragen, ook al zet je ze breed, steun je handen dus niet tegen je zadel of op je benen. Probeer je handen in de lijn te houden van de mond van je paard. Je ellebogen moeten hierbij geknikt zijn.
En ik weet niet of ik het goed zie, maar ik heb het idee dat je paard bij een paar foto's achter de loodlijn duikt. Dit kan liggen aan het veranderen van de positie van je handen, maar ik weet niet of ik het goed zie hoor!
En over het achterbeen gebruik, over het algemeen lijkt het achterbeen gebruik goed, en dat je paard niet zo op de voorhand treed, maar wanneer je paard zijn hals wat langer maakt, is lijkt je paard meer op de voorhand te komen. Probeer hem hierbij dan goed voorwaarts te rijden.
Mooie foto's, leuk paard!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 06:25

Bedankt voor de reacties, het klopt dat mijn handhouding te wisselend is. Het grondig bekijken van de foto's is dan ook een goede leerschool voor vooral mij als ruiter :-).

Montana durft nog niet goed voorraan loslaten en zakken waardoor ik al blij mag zijn met deze kleine momenten. Nu werken we eraan deze momenten langer te maken.

bentee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:29

wat heb je je paard lekker lopen zeg! :) op sommige foto's lijkt het wel alsof je binnenteugel helemaal loshangt probeer daar (als ik het goed gezien heb) op te letten, om druk op 2 teugels te houden!

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:52

Voor de dressuur vind ik je handen te wijd staan. Verder zijn jullie een goede combinatie!! :)

Nienkevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:24

wauw, ziet er mooi uit, alleen misschien iets meer op je kont zitten.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 06:29

Bedankt allemaal, mijn houding is inderdaad een punt om aan te werken. Zo blijven we bezig natuurlijk :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:42

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic berichten verwijderd, zou jullie willen proberen om alleen rijtechnisch commentaar te posten? Bedankt.