Lanphis @HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lanphis

Lanphis @HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 11:51

Hoi allemaal,

Hierbij ons debuut!
Gister door mijn moeder een aantal foto's en filmpjes laten maken.
Lanphis (ook wel liz) is een 9 jarige merrie met het EASP stamboek. Ik heb haar op 4 jarige leeftijd ingereden en daarna 3 zomderseizoenen doorgereden.
Halverwege het derde seizoen ben ik met haar achterover geklapt waardoor ik dik twee jaar niet meer gereden heb.
Nu heb ik drie weken geleden de moed weer gevonden om haar weer op te pakken en weer te gaan rijden.
Ik heb al contact gezocht met een rijvereniging hier in de buurt maar vanwege de vakantie komt daar nog geen reactie op maar ik ben dus bezig met het zoeken van les.
Stukje achtergrond informatie.
Lanphis is dus 9.
Vader is Memphis http://www.easpstamboek.nl/index2.php?p=Memphis
Ons niveau toewerkend naar startklaar.

Mijn houding is niet 100% oke. Ik duik nogal eens naar voren en kijk ook graag naar het hoofd van mijn paard. Zijn er nog dingen die jullie opvallen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oeh.. Als de bibbers voor een IPAD ;(
Afbeelding

Filmpje is niet helemaal op en top maar hoop dat jullie er iets mee kunnen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:57

Er zit natuurlijk nog heel wat werk in maar dat is logisch na zo'n lange vakantie. Goed focussen op het voorwaarts gaan voor je been, lekker tempowisselingen rijden en voltes en slangevoltes. Dan komt de aanleuning ook wel. Ze zal nog wat vakantievetjes moeten verbranden zo te zien. Lekker gaan lessen en dan ziet ze er over een half jaartje al heel anders uit denk ik :D

Ex_horse

Re: Lanphis @HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:56

probeer je handen wat meer te 'dragen' en houd een knikje in je ellebogen. Nu heb je je handen bijna op je zadel liggen en dat stuurt erg vervelend. En er mogen inderdaad wat vetjes af maar lekker rijden en dat gaat er zo af! succes!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:05

Eerste wat mij opvalt is het zadel, die ligt te ver naar voren en drukt op haar schouders.

Verder probeer eens wat relaxter te gaan zitten, en je handen meer te gaan dragen.
Je zoekt nu uit onbalans steun aan je handen. verder weinig opmerkingen.
Ik vind het bijzonder moedig dat je er weer op bent gestapt, en dat je tips zoekt!

_/-\o_

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:13

Je beugels mogen wel een paar gaten langer!
En hou je handen stil, vraag rustig met twee handen aanleuning, niet zo heen en weer en hou je handen wat hoger.
Verder gewoon lekker rustig zo doorgaan, op zoek naar les en dan komt het wel weer!
Het belangrijkste is dat je er nu weer opzit, top!

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 20:41

@maikeltje, aan vakantie kilo's geen gebrek inderdaad. Maar goed wat wil je als je 2,5 jaar onbeperkt weidegang hebt hihi :D
@ex_horse, zal de handen meenemen. Het klopt wat je zegt dat ik ze meer moet dragen. Niet om een excuus te zoeken hoor me ze was wat heet dus dan ga je toch verkrampen omdat het vertrouwen dan niet volledig 100% is.
@Sonador, Het zadel ligt inderdaad te ver naar voren. Had ik gezien. Maar ze heeft een erg bolle buik en het zadel schuift dan meer naar voren. Kilo's eraf werken en dan zal het zeker beter liggen. Dank voor je compliment!
@MirandaFuego, De Beugels ga ik eens proberen. Dit is inderdaad mijn springmaatje zeg maar. Vind langere beugels nog wel een beetje spannend. Heb dan het idee dat ik minder heb om me vast te kunnen klemmen.

Ik vind het ontzettend leuk hoe jullie reageren en ga jullie punten zeker meenemen!
Ik hoop dat ik snel kan beginnen met lessen.
Ik mocht met mijn pony M springen starten en ik kan nu echt merken dat ik weer bij 0 moet beginnen. Niet alleen voor het paard ook voor mezelf. Je vergeet snel dingen.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:49

Heehoi,, Probeer wat rechterop te zitten met je handen rechtop, wat hoger en je ellebogen in je zij. verder erg leuk :)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:32

Ik zie nog wel veel spanning bij je. Ik heb het idee dat je klemt met je bovenbenen, klopt dat? Verder echt heel erg knap dat je er weer op bent gestapt!!!

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 10:38

hihi.. jaah waar klem ik niet.. :x
Ben veel te bang er weer af te stuiteren. -O-
Heb de beugels nu langer gemaakt en dat gaat wel beter.
Ze was op dat moment nogal rennerig en dan ga ik toch snel verkrampen merk ik nu.
Maar ik probeer nu puur op ontspanning te werken en de punten mee te nemen die ik hierboven heb gekregen.
Ze begint nu wel "te nukken" nu ze aan het werk moet. Vooral galop aanspringen is lastig.
Ze begon gister te bokken elke keer als ze aan moest springen. :oo brr..

miek2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:50

Respect hoor. Na twee jaar er weer opstappen lijkt me best spannend.
Paard en jij moeten volgens mij allebei weer sterk worden. Jij verkrampt zeg jezelf, en je paard dan automatisch ook. Waarom het galoperen niet laten zitten tot jullie beiden kunnen ontspannen in de draf, zorgen dat het vertrouwen er weer is en tot zijn achterhand weer sterker is dan zal het veel beter gaan. Veel voltes rijden en veel schakelen dan wordt hij snel sterker.

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 11:55

miek2012 schreef:
Respect hoor. Na twee jaar er weer opstappen lijkt me best spannend.
Paard en jij moeten volgens mij allebei weer sterk worden. Jij verkrampt zeg jezelf, en je paard dan automatisch ook. Waarom het galoperen niet laten zitten tot jullie beiden kunnen ontspannen in de draf, zorgen dat het vertrouwen er weer is en tot zijn achterhand weer sterker is dan zal het veel beter gaan. Veel voltes rijden en veel schakelen dan wordt hij snel sterker.

Thnx, dat is inderdaad een idee. Nu heeft ze altijd wel "moeite" gehad met aangalopperen maar denk dat ik dat dan maar aan de longe ga oefenen.
Kan ik er tenminste niet afvallen.

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:40

Je zadel ligt erg ver naar voren, hier krijgt je paard op ten duur rugproblemen door, even na laten kijken dus..

s1028438

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:20

Knap van je dat je na twee jaar weer op stapt.
Je beugels mogen wel wat langer, dan kom je ook beter in het zadel te zitten. Probeer je handen meer te dragen in plaats van naar beneden te drukken.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:57

Na zon lange tijd begrijp ik dat er nogwat werk aan zit. maar aan de andere kant heb ik ook wel eens een paar jaar een paard stil gehad meegemaakt die we met een paar weken weer opgepakt hadden naar het oude. :P Ik zou vooral werken aan de hoofdhalshouding en de stelling :) :)