Naar mijn idee liep ze namelijk heel los en ontspannen, maar toen ik de foto's zag schrok ik best wel van de neiging naar een valse knik en de gespannen hals. Tijdens het rijden was ze heel licht ondanks dat ze wel wat spanning in het begin vast hield doordat we voor het eerst weer buiten reden. Maar ook die spanning ging weg na een ontspannen galopje, daarom vind ik het zo apart dat ik op de foto's een strakke hals zie met een lelijke valse knik. Ik ben daarna ook gelijk begonnen met haar lager in te stellen in de hoop dat ze meer het laatste deel van haar hals gebruikt. Als iemand nog tips heeft hoe ik dit kan verbeteren, Graag!
Ik hoef dus geen commentaar als dat ze een valse knik heeft enzo, ik ben hiervan bewust en deze houding neemt ze blijkbaar zelf aan want ze was in mijn handen heel ontspannen en fijn naar voren en actief.
Cap is eigen keus, ook hier hoef ik geen commentaar op. Ben begonnen met cap op omdat het weer de eerste keer buiten was en ik niet wist hoe ze zou reageren. Maar aangezien ze heel braaf was en rustig ontspannen en het heel warm weer was, heb ik gekozen om de cap af te doen. Verder graag alle rijtechnische commentaar opbouwend brengen, ik kan wel tegen kritiek maar hoef niet de grond in getrapt te worden
Daarbij moet ook vermeld worden dat ik al bijna een half jaar geen les meer gehad heb met haar, dit komt door mijn drukke examenperiode waardoor ik gestopt ben met werken en ik dat niet meer kan betalen. Ook de komende tijd heb ik hier gewoon nog niet het geld voor, daarom zet ik deze foto's erop om toch nog een beetje feedback en tips te kunnen krijgen.Verder nog wat informatie over mijn pony : Libelle is nu net 10 jaar oud en is alweer 3,5 jaar in mijn bezit. We zijn 3 jaar geleden begonnen in de B en zijn nu L2 startgerechtig. Maar in verband met het gebrek aan vervoer en eindexamenjaar al sinds Oktober 2012 niet meer gestart, maar dat L2 debuut staat nog wel op de planning ooit een keer :p Alhoewel ik ons nu ook nog niet L2 klaar vind, dus we blijven voorlopig nog doortrainen!
Eerst losrijden, bedoeling was om haar lager te laten komen maar ze was wat onrustig doordat we eindelijk weer is buitenreden.

Laag galopje, nog steeds losrijden. Hier zie je de losse teugels omdat ze wat omhoog kwam maar daardoor in die knik komt ..
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6122_n.jpg
Nog een galopje

Hier wat meer oppakken, mis hier duidelijk goed halsgebruik. Ze is hier wel bewust naar buiten gesteld omdat ze op de rechterhand heel erg naar binnen wilt overbuigen, het naar buiten stellen was dus om haar recht te krijgen. Gelukkig wel lekker actief

Hier weer stelling naar binnen vragen, als ze hier nog wat losser in de hals zou laten zou ik dit een fijn beeld vinden. Toch vind ik mijn binnenhand hier veel te streng, dit is dan ook wel de reden dat ze sterk in haar hals word en haar kaak niet ontspant.

Ben wel tevreden over dit galopje, hals zie ik wel weer spanning. Raar dat ik dat dus niet in mijn handen voel maar dot wel heel zichtbaar is op de foto's ..

Hier ontspant ze wat fijner en komt wat lager.

Travers, moet echt veel meer buiging maar wel netjes op 4 hoefslagen

Veel te strak beeld dit, ook weer een knik. Ik weet ook niet waarom ik zo apart kijk .. Rook geloof ik wat vies ofzo haha

Even draven, hier valt ze op de voorhand en mist de activiteit van achteren
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 2790_n.jpg
Zo zou ik liever mijn aanleuning zien, neusje er net iets uit en kaken ontspanen maar wel mooi de bovenhals spier aangespannen.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1088_n.jpg
Pasje achterwaarts

Weer wegdraven, valt uit elkaar maar wel actief achterbeen.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3737_n.jpg
Dit krijg je als je wegdraaft vanuit achterwaarts, Libel is daar heel enthousiast mee haha

En als afsluiter gingen we nog even crossen door de bak, wat goed mogelijk is in de 20x80 bak :p

Toen dacht ik nog even tussendoor een klein sprongetje te maken ...

Ben benieuwd naar jullie reacties

Hier nog een foto van hoe het vorig jaar was toen we nog les hadden

En voordat ik les had :
verder commentaar vind ik terug in de andere reacties. 1 tip. Probeer een iets stabielere houding te vinden. Op iedere foto zit je namelijk ergens anders