Asirika voor de Lens van Lisette meijerink

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selena87

Asirika voor de Lens van Lisette meijerink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:15

Maandag was het zover en kwam Lisette meijerink foto`s maken van mij en Asirika.
Ik train Asirika 5 dagen per week echter door de vakantie heeft ze 3 dagen stil gestaan en was ze zoals te verwachten erg fris ondanks de warmte.
Toch door het professionele oog van Lisette zijn er erg mooie foto`s uitgekomen.

Asirika is een 8 jarige Gelderse Merrie met de Afstamming Sirius X Duc de Normandie.
1 maal per maand komen we uit op concoursen dit geheel niet onverdienstelijk.
Momenteel Zijn we L2 met 24 winst en 25 augustus staat ons 1e M1 debuut op de agenda.

We zijn vooral bezig om de galop wat meer bergopwaarts en krachtiger te krijgen.
Ook mag ze vaak iets geslotener lopen maar dit vind ik zelf nog erg moeilijk om te voelen en te doen.
Mijn eigen houding vereist ook nog wat aandacht vooral dat ik goed mijn schouders naar achteren houdt en mijn houden op gelijke hoogte hou,
En zodra ze wat zakt van voren zelf niet naar voren vallen.

Tips gewenst echter graag opbouwend.

Losrijden in de Grote bak
Afbeelding
Afbeelding

Helaas had Lisette last van de zon en in de andere bak was de achtergrond mooier dus verhuist naar de kleine super spannende bak.
Deze staat naast een kas en dat is doodeng als daar mensen doorheen lopen als je 3 dagen vrij hebt gehad.

Brrrrrr enge kas gaat ze wel mooi zakken van achteren.
Afbeelding
Stappen hier is mijn houding echt type zoutzak
Afbeelding
Afwenden voordat we de fotograve omver rijden
Afbeelding
Niet gaan hangen in mijn rug
Afbeelding
Hier zie je goed dat ze spanning opbouwt en omhoog klimt
Afbeelding
Pasje voorwaarts rijden
Afbeelding
Mijn absolute trots op mijn paard foto!
Afbeelding
Zweefmoment
Afbeelding
Afbeelding
Hier mag ze meer gesloten blijven aan de voorkant maar springt van achteren mooi door.
Afbeelding
Afbeelding
Lekker sympathiek bekkie :D
Afbeelding

Blooper
Afbeelding

Shariell

Re: Asirika voor de Lens van Lisette meijerink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:53

Leukke combinatie, probeer je zit stil te houden mooi recht op, je tenen wat naar binnen verder erg leuk

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 05:19

He! Een Sirius, wat leuk! Heel ander paard weer dan mijn merrie! Mooi hoor :j
Rijtechnisch commentaar geef je zelf al, ik vind het er netjes uitzien. Op sommige fotos lijken je handen wat richting pianohanden te gaan, heel storend is het niet eens maar meer de puntjes op de i haha!
Succes met je mooie merrie

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Mayiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:26

Mooie combinatie, ziet er erg leuk uit!

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:14

Ten eerste, wat een prachtig paard heb je. Echt een mooi groot imposant dier! Vind jouw paard ook veel minder 'lang' ogen dan de meeste Gelderse paarden, maar dat komt misschien ook omdat je hem lekker aan elkaar probeert te rijden.
Zoals anderen hierboven al hadden geconstateerd en zoals je zelf denk ik ook al wel weet, probeer je houding constant te houden. Probeer je rugspieren niet vast te zetten, maar juist te ontspannen en je buikspieren aan te spannen. Dan zit je veel stabieler op je paard. Bij de eerste paar foto's in de 'niet zo enge bak' lijk je ook naar voren te duiken omdat je paard hier zijn hals lager heeft. Probeer hier dan ook rechtop te blijven zitten. Daar gewoon lekker op je zit-knobbels blijven zitten!
En als laatste, probeer je handen ook op gelijke hoogte te houden, bij veel foto's zie ik dat je binnenhand veel hoger is dan je buitenhand, je lijkt hier soms een beetje streng, maar misschien komt dit door de spanning van je paard.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:10

Prachtig pfeerdje! Let goed op je benen, af en toe dwalen ze iets naar achter, je mag iets iets zekerder in het zadel zitten, af en toe leun je iets naar voor en dan lijkt het alsof je een beetje twijfelt. Gewoon trots in dat zadel zitten! Het is een pracht paard. Ik weet niet of het aan de timing light van de foto's maar er mag wel iets meer impuls in de galop en stap :)

Fiction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:58

Heb geen tips meer om te melden, je hebt ze zelf allemaal al genoemd, maar ik vind jullie wel een erg leuke combinatie! :)