Enzo aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irmaaatje

Enzo aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 14:58

Hoi!

Een tijdje geleden had ik een topic geopend van Enzo en mij. ([RT-HAW] Enzo aan het werk.)

Inmiddels zijn we lekker rustig aan het oefenen, voor m'n gevoel gaat het wel beter alleen lopen we nog tegen een aantal dingen aan. De problemen komen allemaal bij mij vandaan, daar ben ik me bewust van en ik probeer heel erg aan m'n houding te werken.
Ik moet veel meer voor me kijken en voelen, en er zitten echt stukjes tussen die super fijn gaan!

Waar we vooral aan werken nu is een mooie stille aanleuning, en de overgangen netjes rijden.
Galop heeft hij erg moeite mee, maar zoals op het filmpje te zien is zet ik m'n handen vast als we gaan aanspringen. Hij mist ook wel wat kracht en vind het moeilijk.
Tijdens het rijden worden mijn teugels steeds losser waardoor ik ze weer moet verpakken en dat helpt echt totaal niet voor een mooie aanleuning. Iemand daar nog een goeie tip voor? Als ik ze strakker vast houd wordt ik in alles strak, dat is ook niet de bedoeling.

Nog een klein paspoortje:

Enzo is een 4 Jarige ruin
1,70
Oscar X Samber

Nou hier de foto's!

Foto van onze eerste wedstrijd, duidelijk te zien dat ik erg voorover val. En ik stoor me ook ontzettend aan m'n rechter been!
We hadden wel 2 X 187 punten! Super trots op hem, hij was super braaf!
Afbeelding

En dit is van de week, voor m'n gevoel al beter recht op en kijk voor me uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog 2 filmpjes
https://www.youtube.com/edit?video_id=0cD5lb5ZAIw&ns=1
https://www.youtube.com/watch?v=tcCsOC53SZI

Mijn eigen punten zijn;

Rechtop zitten en voor me uit kijken.
Hakken uit drukken

We staan zeker open voor tips, hou het wel aardig want we doen ons best! :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:59

je houding is al veel verbeterd, ga zo door, wel valt hij heel erg op zijn voorhand, probeer hem meer op zijn achterhand te krijgen

edit: heel mooi paard heb je trouwens :j

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:04

hij mag iets meer op de achterhand.
verder ziet het er netjes uit!

onze hond heet ook enzo :+

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 15:10

Bedankt! Leuke reacties :D

Haha hij heet eigenlijk El Passo, maar zijn oude eigenaren hebben hem Enzo genoemd.
Sodeju! die Enzo van jou is wel een bullebak zeg hahah!
We gaan er aan werken!

DezeNaam

Re: Enzo aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:52

Wat een leukerd zeg! Jij hebt alleen de neiging om naar voor te gaan hangen of niet?(:

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:33

Ziet er leuk uit, probeer om zo recht op te zitten je zit namelijk heel erg met een bolle rug.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:21

Ik ben me ervan bewust dat ik niet netjes rechtop zit, dat staat ook in de openingspost... Ik werk er hard aan, en zoals je op de foto's ziet zit er verbetering in;)

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:58

Heeeej kijk nou haha!! kom ik je zomaar hier tegen!!! Zo zeg wat gaat ie lekker joh! Wat heb je hem goed aan het lopen! Hij gaat zeker vooruit! in zo'n korte tijd ook! Knap werk! Goed bezig!!! Je houding is ook al vet verbeterd!! Gaaf! En de houding van Enzo ook! Heb je nog les gehad van de week?

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:02

je houding ziet er al beter uit :)
misschien kun je proberen om hem nog iets beter op z'n achterhand te laten lopen.
maar voor de rest ziet het er goed uit!

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:59

Ligt het aan mij of gooit hij zijn kont naar binnen bij de galop in het tweede filmpje? Voor de rest, ga zo door! :)

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:04

In het tweede filmpje zag ik dat hij wel is tegen je hand vocht, probeer iets zachter te rijden met je handen en zorgen dat je niet trekt in zijn mond :)

Loeki2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:55

Wat een super mooie bonte, ziet er heel soepel uit qua beweging.

Heel veel plezier nog samen :D

Xx

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:04

Leuk dier en mooi getekend.

Als ik jou was zou ik mijn beugels korter doen, nu heb je geen druk op de bal van je voet (2/3 vh gewicht op de beugel 1/3 in het zadel) waardoor je ook geen steun hebt en je hakken niet kan uitdrukken.

Als je beugels korter zijn en je kunt druk houden op de beugel moet je het gevoel hebben je tenen naar de neus te duwen. Hierdoor ontwikkel je meer balans en zit je minder voorover. Zonder dit uitwerking te laten hebben op de mond van het paard.

Voor je teugels, ik ken het probleem. Probeer je duim goed op de teugel te houden. Mocht het echt een terugkerend probleem zijn. Ik heb bij verschillende lesklanten isolatietape (blauw/geel/paars) op de teugel geplakt daar waar ze vast moeten houden. Dan kunnen ze gauw controleren of het nog in orde is en zich herstellen. Uiteindelijk ontwikkelen ze dan het gevoel waar ze het juiste contact houden zonder spanning en kan het plakkertje weg.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:08

Misschien is teugels met rubber een optie voor je?
Mooi paard heb je!

Ex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:52

inderdaad moet je op je houding letten, maar ik zie al veel verbetering. ik vind je een beetje ingezakt zitten. Probeer je schouders meer naar achter te brengen en je borsten naar voren. Mijn moeder zegt altijd 'laat zien wat je hebt!' wat heb je trouwens een super tof getekend paard! succes en ga zo door

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 18:37

Bedankt voor de reacties!

@ vera_pino; badankt voor je nuttige commentaar! Daar kan ik wel wat mee! Ga het morgen gelijk proberen, vooral rechts heb ik er moeite mee om m'n hakken uit te drukken.
@ Ex_horse; ja dat is wel een goeie, moet naast het paard ook wat rechterop lopen. Dan kijk ik namelijk ook altijd naar de grond.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:26

prachtig dier! loopt netjes.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:49

Ik vind dat je hem lekker aan het lopen hebt, maar op zo'n knap dier mag jij best wat trotser gaan zitten hoor :D

Edit: Oja, echt een te gekke naam! :j

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:07

Wat een onwijs leuk dier, mooie tekening! je zou niet zeggen dat ie 1.70 m is :D
Stoor me beetje aan je beenligging, probeer je hak uit te drukken, verder heb ik geen commentaar :P
Succes met je mooie paard!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:03

Bedankt! Heb mijn beugels nu een gaatje korter zitten, en voor mijn gevoel helpt dat wel. Zal een vragen of ze binnenkort weer eens een filmpje willen maken! We hebben afgelopen zondag onze 3 e wedstrijd in de B gehad, en dat ging super! 186 en 193, en een eerste prijs! Denk dat het voor mijn balans wel beter is dus dat de beugels korter zijn!

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:35

Je moet ook iets rechterop zitten en je handen goed "dragen/tillen" in plaats van op de nek te leunen :)

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:48

@ferreroroche, waar baseer jij op dat ik leun met mijn handen op zijn nek?? Naar mijn mening en gevoel heb ik ze op een prima hoogte, de verbinding met zijn mond is een mooie rechte lijn. Dus al zou ik ze hoger houden ben ik juist strenger. En ik weet zelf dat ik rechter op moet zitten zoals ook in de openingsrit post aangegeven is..

s1028438

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:08

Je mag hem nog net wat meer lucht geven van voren, hij loopt nu net achter de loodlijn.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 08:29

@s1028438, is dat aan de hand van de foto's, of ook van het filmpje? Ik ben niet zo goed in het ontleden van filmpjes maar voor mijn gevoel valt het in het filmpje wel iets mee. Maar ik zal er op gaan letten.
@Nerootje, hij is echt 1,70 haha! Maar ik ben 1,87 dus dat zal wel een beetje vertekenen haha!

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:00

Ik lees ergens dat je houding al verbeterd is :P Toch zou ik er nog wel aan werken!! Je laat je paard wel mooi sterk lopen!! Leuke combinatie :)