Ik heb een 5 jarige haflinger merrie, die nu ruim 1,5 jaartje onder het zadel is.
Alleen helaas loop ik tegen een paar problemen op tijdens het rijden.
Met het rijden onder les, en met instructrische in de bak gaat het goed.
Maar zodra ik alleen rijd, dan gaat het mis.
Ik ga sneller stappen, krijg geen stelling/buiging. Het liefst loopt ze ook met haar hoofd in de lucht.
En als ik op de hoefslag aan het draven ben, dan houd ze haar hoofd steeds naar buiten, waardoor haar lijf dan van de hoefslag af gaat. Ook tijdens het draven schud ze heel erg met haar hoofd, en gebeurd het ook dikwijls dat ze haar hoofd naar beneden trekt, waardoor ze dus welliswaar de teugels uit mijn handen trekt.
Op dit moment ben ik heel hard over aan het nadenken om iemand te zoeken die haar goed kan doorrijden, maar aan andere kant denk ik van, ze moet het ook gewoon bij mij gaan doen! Ook heb ik zelf de neiging om tijdens het rijden al sneller van mijn paard af te stappen!

Ik rij met een Wintec dressuur zadel met een witte boom.
Heb 1x in de week een uur tot 1,5 uur les! We stoppen ook pas wanneer het echt heel goed gaat!
Best moeilijk om de problemen te omschrijven, maar ik hoop dat ik jullie beetje een plaatje heb kunnen geven. Tips zijn zeer zeker welkom!