[FOTO] Advies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Precyll

[FOTO] Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 18:17

hallo bokkers

Mijn dochter is nu net 11 jaar en rijd nu precies 1 jaar. Zij heeft 2x per week les en heeft 1x per maand een prive zitles aan de longe. Verder rijd zij 3-4 x per week zelf, waarvan de ene keer serieus rijden is en de andere keer "lol met je knol"

Zij rijd op haar leasepony van 17 met een super karakter! De pony is geboren bij huidige eigenaresse en is altijd een weidemaatje/bospony geweest voor de sportpony van haar dochter. De pony moet dus ook alles op dressuur gebied nog leren.

Ik heb altijd recreatief gereden en les gehad op de manege tot ik ongeveer 15 was. daarna was het hobbelen op mijn eigen knol in het bos. Ik weet wel dat "richtingaanwijzers" ed niet moeten en een beetje basiskennis bezit ik ook wel (rijtechnisch gezien dan) Vandaag heb ik foto's van mijn dochter gemaakt en zou graag advies van de bokkers willen waar ik/zij op moet gaan letten.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

de rest in links
http://i1316.photobucket.com/albums/t60 ... bda132.jpg
http://i1316.photobucket.com/albums/t60 ... 99df08.jpg
http://i1316.photobucket.com/albums/t60 ... 8d87ce.jpg
http://i1316.photobucket.com/albums/t60 ... 26203f.jpg
http://i1316.photobucket.com/albums/t60 ... 52cca2.jpg
http://i1316.photobucket.com/albums/t60 ... 4a3473.jpg

JasmijnJoy

Re: [FOTO] Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:19

Aaah ik vind het leuk hoor! <3
Niks op aan te merken, gewoon zo laten. Het is tenslotte ene 11 jarige. Met les krijgt ze al genoeg advies :j

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:23

Ik vind dat ze, zeker voor een 11 jarige, prima te paard zit!
Een paar dingen die me zo al opvallen, vooral hoofd omhoog! Schiet er bij mij ook nogal eens in x]
Ook handen rechtop, niet plat, en proberen haar voeten meer naar binnen te draaien (lijken zeker bij de 4e foto ook beetje scheef in de beugels? Been draait wel heel erg ver naar buiten daar.

Maar het allerbelangrijkste, hou er plezier in!

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 19:31

Renee_Pim schreef:
Ik vind dat ze, zeker voor een 11 jarige, prima te paard zit!
Een paar dingen die me zo al opvallen, vooral hoofd omhoog! Schiet er bij mij ook nogal eens in x]
Ook handen rechtop, niet plat, en proberen haar voeten meer naar binnen te draaien (lijken zeker bij de 4e foto ook beetje scheef in de beugels? Been draait wel heel erg ver naar buiten daar.

Maar het allerbelangrijkste, hou er plezier in!

plezier is geen probleem!!! zij heeft vorig jaar haar passie ontdekt en het liefst wil ze de pony thuis hebben in haar bed!

ja, foto 4 is idd haar voet scheef. had ik nog niet eens gezien :o In galop verliest zij ook nog wel eens haar beugels (al galoppeert ze dan gewoon door, die zitlessen zijn echt een uitkomst, ik had allang op de grond gelegen :o ) Gaan we daar als eerste aan werken als ze serieus wil rijden. We pakken 1 probleem per keer aan anders wordt het zo onoverzichtelijk voor haar (ze is tenslotte nog maar 11)

Zij geeft aan wat ze wil als ze rijdt. Als zij aangeeft te willen ouwehoeren met de knol....helemaal prima! 2x pw les is tenslotte goed genoeg Ze vraagt nog wel eens waar ze op moet letten als ze serieus rijd buiten de les om. Ik probeer altijd zo goed mogelijk op te letten tijdens de lessen maar vind het nog wel eens moeilijk omdat tijdens het rijden tegen haar te zeggen. Tenslotte ben ik geen instructeur.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:34

Niets, ze leert alles nog. Maare wel echte rijlaarzen of chaps en jodphurs dragen.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 19:53

NoreenJulia schreef:
Maare wel echte rijlaarzen of chaps en jodphurs dragen.

jodphurs en chaps draagt ze hier. Zachte neplederen chaps met blingbling rits

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:09

ik denk dat ze de handen iets hoger moet plaatsen en handen rechtop, en vooral naar voren kijken en trots gaan zitten! want ze doet het goed! :D

Knuddefrutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:12

Waar ik mezelf ook altijd op betrap: niet naar beneden kijken :-)

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:35

Lekker laten lessen en 'lol met je knol' ritjes maken.
Maar als ze zelf om tips vraagt zal ik zeggen naar voren kijken, lekker trots/rechtop gaan zitten en genieten! :)
(ook lijkt dat ze haar handen soms ongelijk heeft, netjes naast elkaar en rechtop en tenen naar binnen)

LeonieHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:04

mooie pony, haar hoofd omhoog houden en de voeten naar binnen draaien.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:08

Vooral verder kijken dan de ponyneus lang is :D, de rest komt vanzelf. Leuke combinatie.

Arkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:25

Ze rijdt echt al heel netjes voor een 11-jarige.
Alleen wat mij ook opvalt, maar dat is hierboven ook al gezegd. Omhoog kijken, handen recht op en proberen om de tenen naar binnen te draaien en kleine teen een beetje omhoog

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 17:35

Zou zo'n scheef beugelblokje het wat makkelijker maken? Of lijkt dat gewoon zo?

patricia_mes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:40

Leuke combinatie! Het meisje rijdt voor haar leeftijd zeker netjes, afgaand op de foto's. Wel wat aanmerkingen op haar houding en zit. Inderdaad laat haar recht vooruit kijken en de tenen meer naar de pony toedraaien. Bij het goed leren paardrijden zijn echter heel veel zaken van belang, teveel om hier allemaal op te noemen. Een aantal van die zaken heb ik in mijn boek verder beschreven. Succes!

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 19:36

Wat leuk om van jullie te horen dat ze zo netjes al rijd....ik ben zeker trots op mn meissie! Tuurlijk vind elke moeder haar kind goed, maar ik moet toegeven dat zij alles zo snel oppikt en zuigt elk advies van de instructrice op als een spons...nog een paar maand en ze rijdt beter als ik.... :D

Ze geniet zo van elk minuutje met de pony en zelfs uitmesten doet ze met plezier. Ze verslind boeken over paardrijden, vooral "100 manieren om beter te paardrijden"

Soms is ze iets overmoedig en moet ik haar terugfluiten. Zoals vorige week toen zij in galop probeerde te wisselen....Toen hebben we mevrouw duidelijk verteld dat zij daar nog lang niet aan toe is

Zij ziet haarzelf niet als een nieuwe Anky, maar ze mag komend indoor seizoen wel beginnen met B proefjes oponderlinge wedstrijdjes. Echter is zij meer van het springen, alleen vind ik een goede basis eerst belangrijker

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:39

Ik vind haar supernetjes zitten.
Ze moet wel even dr teugeltje recht draaien, daar zit een slag in :D En haar duim op de teugel houden. Komt helemaal goed met deze amazone!

zusterlotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 02:56

Leuke combi! Indd lekker met de basis beginnen dan komt de rest vanzelf! Voor de rest van het bovenstaande inderdaad koppie omhoog. Ik kreeg vroeger de opmerking "mooie kleur he?" als ik weer eens naar beneden koekeloerde... hihi...

En zeker genieten! Paardrijden is leuk!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:38

Ik vind het er leuk uitzien.
Er kan heel veel beter maar ik heb daar zoiezo niet echt veel oog voor, en ze is 11!
Dan is dit toch super? Ik heb ze namelijk veel belabberder gezien op die leeftijd!
Ik kijk ook vaak naar beneden omdat ik het paard veel mooier vindt, dan die omgeving die ik zo ongeveer uit kan tekenen:P
Ik vind dat niet echt storend.
Kijk pony kan iets meer aan teugel lopen maar nogmaals, ze is 11, en ze rijdt 1 jaar!
Dus nog niet nodig in mijn ogen.

Ik zag op gegeven moment wel een foto, en ik bedacht me: als die pony nu gemeen zou zijn en hier ineens keihard op de rem zou gaan, zou ze er voorover af gaan. Maar tis een foto. ik heb geen idee hoe ze zit en de pony is, in jouw ogen, een gouden beestje:)

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 20:55

De dressuurles van vanavond was..........DE GROOTSTE LOL!!!

Half uurtje rijden

En een half uurtje "lol met je knol" instructrice vond het wel tijd om "die domme knol" te laten zien dat het niet eng is maar heerlijk!

Sorry voor de kwaliteit, met mijn telefoon gefilmd en per ongeluk op laagste resulutie.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:57

haha geweldig filmpje! pony krijgt der lol in zo te zien haha!

Ellis_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:26

wat een geweldige pony en een leuke combi zo te zien!
heb wel een klein tipje is dat ze niet naar beneden moet kijken! dan ga je onbewust naar voren zitten
en dan raakt ze uit evenwicht!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:30

Inderdaad, wat al eerder genoemd is, niet zo naar beneden kijken en tenen niet zo naar buiten. Handen kunnen eventueel ook wat hoger en rechtop. Verder vind ik dat ze, voor iemand van 11 die pas een jaar rijd, het echt super goed doet! Het lijkt alsof ze al langer rijd vind ik.

edit; op het galopfilmpje hierboven is ze volgens mij op het eind heel erg aan het 'duwen', dat is ook een klein puntje.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:13

Klein updateje....mijn dochter krijgt op woensdag en vrijdags. Vrijdags is de wat meer gevorderde les en woensdag is de beginnersles.

Gister is mijn dochter overgeplaatst naar......de ponyclub. In oktober mag ze ook mee doen met de onderlinge. Haar 1e B proef. De instructrice van de ponyclub heeft internationaal gereden heb ik gehoord.

Mijn meissie is blij!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:18

Beetje domme vraag misschien maar wat houdt dat dan in, dat ze nu bij de ponyclub zit?
Aangezien je meissie blij is denk ik dat een felicitatie op zijn plaats is!

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 23:28

Maflinger_S schreef:
Beetje domme vraag misschien maar wat houdt dat dan in, dat ze nu bij de ponyclub zit?
Aangezien je meissie blij is denk ik dat een felicitatie op zijn plaats is!

ah ja, ik had wat duidelijker mogen zijn, maar ik was trots op haar, dit wilde ze graag

"Onze" ponyclub heeft geen echte beginners, de beginners daar zijn allemaal meisjes die al de basis kennen en al wat b-proefjes rijden. Omdat mijn dochter nog maar een jaar rijd en de pony nu net een half jaar leased is er afgesproken dat als zij zover is dat zij daar mee kan komen en dat ze kan beginnen met een B proef (helaas weinig Bixie in de buurt) dat zij dan over mocht naar de ponyclub. En afgelopen woensdag kwam het verlossende woord.

*\o/*

edit: ik had verwacht volgend jaar pas...vandaar het enthousiasme