Afgelopen zondag hadden Anna en ik onze eerste fotomeeting! We hebben het ontzettend naar ons zin gehad, en het was voor Anna een hele goede ervaring! Ik heb haar vanaf haar 3e zelf beleerd, in het begin met wat hulp van de eigenaar aan de longe, maar later alles toch zelf doorgezet. In het begin was het rijden erg lastig, ik wist niet zo goed wat ik er aan moest doen, maar kijk nou eens wat voor een groot machtig paardje er uit is gekomen! Ze is al lekker bespiert, en als ze lekker door haar lichaam loopt, heerlijk ontspannen, een goed en leuk te rijden paard! Het is het eerste paardje wat ik zelf helemaal beleerd heb, en ik heb al heel veel gehad aan commentaar via topics, ook op andere sites. Dit is de 2e keer hier op bokt, en de vorige keer had ik ook leuke en behulpzame reacties, ik hoop nu weer!
Ik heb een half jaartje terug een onderling wedstrijdje gereden, gewoon voor de fun, maar mevrouw was niet vooruit de branden! Ik heb minstens 10 minuten gedaan over een proefje zonder galop, hahaha.. Maar ze gaat al beter! Momenteel volg ik clublessen met haar, waar we langzaam maar zeker steeds meer dingetjes leren. We doen het rustig aan, want van te overhaast en gestrest rijden word ze paniekerig. Het is een B/L niveau les, met veel basisoefeningen, wat bevestiging, stukjes wijken, maar vaak schouderbinnenwaarts, etc. Wijken vind ze nog erg lastig, net als de galop.
Puntjes waar ik op dit moment aan werk zijn bevesting, het hele lichaam gebruiken (haar achterhand gebruikt ze super!), ontspanning en haar moeilijke kant is vooral de galop. Ze is snel uit evenwicht, ontzettend gespannen, en slecht te sturen. Probeer ik haar op de hoefslag te zetten en rechte stukken te laten galoperen, valt ze er uit, of stopt ze zelf. Daar zou ik heel graag tips voor willen hebben, want dit is en blijft momenteel eigenlijk het enige echte struikelblok..
Verder vind ik zelf het zitten op haar vrij moeilijk. Zoals jullie zometeen op de foto's kunnen zien heeft ze ontzettend mooi beengebruik, maar dat maakt het allemaal niet makkelijker.. Ze is het eerste echt paard dat ik rijd, hiervoor heb ik alleen maar pony's gereden, dus doorzitten, en het goed en netjes uitzitten van de galop is nogal lastig, tips, heeel graag!!
Linkje naar het andere topic:
Een paspoortje:
Naam Anna
Ras Fries x KWPN x Quarter Horse
Leeftijd 4
Geslacht Merrie!
Gestart? Nee
Niveau B, met wat tussenstukjes naar de L.
Made by: https://www.facebook.com/Marjolein6Photography - Seven op Bokt

http://imageshack.us/a/img202/6196/apgo.jpg

Made by: http://www.muriellemulder.nl/ - Muurp op Bokt

made by: Judith Beukema - Likemaaike op Bokt

Sorry voor mijn af en te wat inspannende gezichten
hahaha..Commentaar op het rijden heel graag! Maar houd er rekening mee dat ze erg gespannen was, en ik haar vrij kort moest houden. Thuis ben ik heel veel aan het oefenen met lang en laag, wat ze nog erg moeilijk vind. Tips hiervoor ook welkom, net als voor de galop, en stil zitten.
Over mijn voeten, ja ze lijken af en toe wat ver uitgestoken
Maar meestal valt dat wel mee! Ik had nu nogal moeite met zitten, en moest me ver uitdrukken in het zadel haha.Bedankt iedereen, voor deze geweldige ervaring!!
Liefsss!

*Edit, betere kwaliteit foto's.