Hier zijn we weer! Het was wel weer eens tijd voor wat rijfoto's vond ik zelf, en Marlies (Bellatrix @Bokt) was zo lief om vandaag mee te gaan naar Winston! En wát liep hij weer goed zeg

Tevens ook de eerste echte shoot met mijn nieuwe hoofdstel

Wat meer info over Winston:
Winston is een 12 jarige fjord die ik nu sinds juli vorig jaar verzorg. Van waar we begonnen vorig jaar, had ik nooit durven dromen dat we nu hier zouden staan. Winston is een heel fijn en mak paard die een hoop heel snel oppakt. We hebben een paar lesjes gehad, maar dat staat helaas op een laag pitje ivm geld. Wel hebben vriendinnen mij nog geholpen.
We hebben samen een paar onderlinge wedstrijdjes gereden, op de vorige waren we 2x 2e met 212 & 216 punten. Er was wel héél vriendelijk gejureerd

We hebben samen dus niet echt een niveau, al zit ik er heel hard over te denken om een startkaart aan te vragen voor 2014 en gewoon in de buurt wat wedstrijden te gaan rijden.
Ik zelf rijd al sinds 2001 op Manege Kraaij en ben daar tot de F11 gekomen met wedstrijden. Ook dat heb ik al sinds 2011 niet echt meer gedaan, vanwege het geld en de tijd.
Ten opzichte van de vorige topics vind ik dat vooral zijn activiteit goed is verbeterd. Hier ben ik ook echt hard mee aan het werk, omdat hij snel afslaat als hij van voren zakt. Dit gaat echt wel steeds beter, maar blijft een aandachtspunt. Ook de galop vind hij nog heel moeilijk, maar dit gaat ook steeds beter. Hij blijft al steeds langer mooi rond in de galop en drukt zich er minder snel uit!
Ik ben natuurlijk niet de enige die hem rijd, naast de eigenaresse rijd Lieke (liekec @Bokt) ook nog met hem. Voor de afwisseling rijd ik ook vaak in het bos of longeer ik hem. Vooral het longeren lijkt erg goed te helpen voor zijn lijf.
Eerdere topics van ons (van nieuw naar oud):
[RT-HAW] Kleine Winston gaat vooruit!
[RT-HAW] Winston weer aan het werk!
Winston is echt een dieseltje, die moet eerst op gang komen voordat hij aan het werk kan. Daarom rijd ik altijd los zonder veel te vragen aan de voorkant en door lekker actief overgangen te rijden

1.

Draf
2.

Stukje verruimen op de middenlijn
3.

Galopje
4.

Stukje oppakken
5.

6.

Dit vind ik een ontzettend fijn beeld, hij is hier lekker actief, fijn beengebruik en ook van voren loopt hij goed!
7.

Galopje linksom
8.

En ook rechtsom
9.

10.

Halthouden doet hij nagenoeg altijd vierkant wanneer hij lekker verzameld is.
11.

12.

Poging tot wijken, wat nog niet heel erg lekker gaat. In het zadel zit een stuk in mijn knieholte die ontzettend in de weg zit als ik wil gaan wijken

En na het harde werk nog even lekker in de wei gegaloppeerd met Skippy

13.

14.

15.

Het altijd charmante hoofd als ik wat klik

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden!