Alle dierenartsen op bokt die beweerden dat ze wormen had, te iel was etc. etc. die zagen het niet.
Toch apart!
Maar goed, de merrie is volledig door de mangel gehaald. Naar dierenkliniek Ridderkerk geweest voor een mooie verkeerde diagnose en omdat ik zeker wist dat het dat niet was ben ik naar Bodegraven geweest en daar is wel iets uitgekomen.
Ze heeft een ruggewervel die te dicht op de andere zit. Nog geen kissing spine, maar met een weggedrukte rug en spanning dan doet het wel pijn, maar het is zeker nog niet vastgegroeid.
Dus... kwestie van dressuurmatig gaan rijden. Ze is nog te slap in haar lichaam voor de krachtige passen die ze al maakt. Dus trainen, trainen en nog eens trainen.
6 weken heeft ze op rust gestaan en hebben we uitgezocht wat ze had.
En inmiddels hebben we een goed zadel en is het perfect op maat gemaakt.
Dus... afgelopen week heb ik haar weer opgepakt.
En daaruit heb ik het volgende filmpje gekregen. 2e keer rijden na 6 weken rust.
[op verzoek verwijderd]
Opbouwend kritiek en goede tips zijn welkom. Dingen om het de grond in te zeiken zal ik niet lezen en ook niet op reageren.
In stap loopt ze nog niet goed. Daarin moet ze nog meer balans en kracht gaan krijgen.
Daar gaan we dus ook hard aan werken.
Ja, mijn houding en zit is nog vreselijk.
Ow en... ziet ze er nog te iel uit, mag ze nog steeds neit aan het werk? Heeft ze nog wormen
mooi zweefmoment en vering. Zelf zou je je handen wat meer mogen dragen en die ellebogen wat meer plooien. Kan er voor de rest niet echt iets aan toevoegen omdat het beeld ook niet altijd even duidelijk is...