Mijn merrie na 6 weken niets doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eveline68987

Mijn merrie na 6 weken niets doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:16

Vorige keer toen ik een filmpje had geplaatst ([RT-HAW] Driejarige merrie) kwam er maar 1 iemand na lange tijd met het juiste commentaar. Paard loopt rechtsachter niet goed.
Alle dierenartsen op bokt die beweerden dat ze wormen had, te iel was etc. etc. die zagen het niet.
Toch apart!

Maar goed, de merrie is volledig door de mangel gehaald. Naar dierenkliniek Ridderkerk geweest voor een mooie verkeerde diagnose en omdat ik zeker wist dat het dat niet was ben ik naar Bodegraven geweest en daar is wel iets uitgekomen.
Ze heeft een ruggewervel die te dicht op de andere zit. Nog geen kissing spine, maar met een weggedrukte rug en spanning dan doet het wel pijn, maar het is zeker nog niet vastgegroeid.
Dus... kwestie van dressuurmatig gaan rijden. Ze is nog te slap in haar lichaam voor de krachtige passen die ze al maakt. Dus trainen, trainen en nog eens trainen.

6 weken heeft ze op rust gestaan en hebben we uitgezocht wat ze had.
En inmiddels hebben we een goed zadel en is het perfect op maat gemaakt.

Dus... afgelopen week heb ik haar weer opgepakt.
En daaruit heb ik het volgende filmpje gekregen. 2e keer rijden na 6 weken rust.

[op verzoek verwijderd]

Opbouwend kritiek en goede tips zijn welkom. Dingen om het de grond in te zeiken zal ik niet lezen en ook niet op reageren.

In stap loopt ze nog niet goed. Daarin moet ze nog meer balans en kracht gaan krijgen.
Daar gaan we dus ook hard aan werken.
Ja, mijn houding en zit is nog vreselijk.

Ow en... ziet ze er nog te iel uit, mag ze nog steeds neit aan het werk? Heeft ze nog wormen ;) :D :+ :P

Heleennn

Re: Foice na 6 weken niets doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:20

Erg leuke gangen :j mooi zweefmoment en vering. Zelf zou je je handen wat meer mogen dragen en die ellebogen wat meer plooien. Kan er voor de rest niet echt iets aan toevoegen omdat het beeld ook niet altijd even duidelijk is...

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:24

ze is lekker opgeknapt k heb je vorige topics ook gezien.
wel vind ik dat je er wat 'trotser' op mag zitten je hebt tenslotte een knap paard!

Eveline68987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:26

Vergeet niet dat ze jong is, een rugprobleem heeft en sterker moet worden. Ik heb juist de tip van de dierenarts en manueel therapeut gekregen om haar juist wat verlicht te gaan rijden. Tot haar rug meer aankan.

Maar dan inderdaad trotser zitten. En ja, ik moet mijn handen meer dragen en een mooiere knik in mijn elleboog krijgen. Tnx!

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:28

Tof dat je me nog een pb berichtje stuurde dat mijn commentaar goed was! Ik reageer niet snel op een topic om gezeur te voorkomen, ik hoop dat haar herstel spoedig verloopt, je hebt een lekker paard! Ik denk dat ik mijn roeping als veearts gemist heb haha moet me toch maar om gaan scholen. Succes

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:28

Door wie ben je geholpen in Bodegraven?

Eveline68987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:32

Door Teun. Zijn maar een paar artsen in Bodegraven met wie ik een afspraak wil hebben ;)
En nu wist ik dat het Teun moest zijn ivm zijn manuele therapie

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:35

Super! Mijn paard had hetzelfde probleem. Teun heeft mijn paard zo goed geholpen. Teun adviseerde me ook een ander zadel ivm zijn rug. Teun werkt samen met een zadelmaker en heeft ons aan een goed zadel geholpen. Ben zeer te spreken over hem.

Je hebt trouwens een leuk paard en lang/laag gaat zeker werken. Bij Teun ben je in goede handen!

Eveline68987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:38

zadel was oke vond Teun. Moest alleen passend gemaakt worden.
Dus ik ben er erg blij mee.
En inderdaad, lang laag, balkjes lopen. Buikspieren en borstspier aansterken zodat ze bergopwaarts kan gaan lopen en haar rug kan gaan gebruiken

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:39

Dat het zadel meer passend gemaakt kan worden is mooi, scheelt je weer een berg geld ;)
Veel succes gewenst met je leuke dier!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:04

Best triest dat in het vorige topic een kreupel paard niet herkend wordt.
Maar op dit filmpje loopt ze al beter, hopelijk blijft het zo vooruit gaan.
Het is verder een erg leuk paard, hoop dat je er veel plezier van mag hebben.

Eveline68987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 23:19

annelies, wat ik vooral het trieste vind is dat ze wel van 2 foto's konden herkennen dat ze wormen had en te iel was om iets mee te doen. Ook nadat ik het een stuk of 10 x had uitgelegd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:33

Ik vind haar daar niet bijzonder iel, alleen je kijkt wat raar op de achterhand omdat ze dat allemaal intrekt en vasthoud. Maar triest dat dit niet herkent wordt als het voor je neus loopt, dan vraag ik me toch af hoeveel bokkers een kreupel paard hebben staan thuis.

miek2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:02

Ik heb je filmpje gezien. Waarom rijdt je haar zo diep? De neus is verre van verticaal. Als haar rug zwak is zou ik haar zeker veel meer voorwaarts neerwaarts laten lopen, zodat ze haar rug leert gebruiken en ontspannen. Door de huidige houding zal ze haar rug vast blijven houden. (er zijn een aantal topics actief die hier heel diep op ingaan).

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:55

Probeer recht op te zitten, je handen recht op en wat hoger verder erg leuk