@work in 't zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MF3050

@work in 't zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 08:47

Hallo,

Dit ben ik met m'n 16 jarige paard.
Ik heb hem nu zo'n 4 jaar maat kunnen nog veel van mekaar leren.
Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Corelli

Re: @work in 't zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:51

Ik heb het idee dat je teveel bezig bent met zijn hoofdhouding :) Ik zie vrij strakke armen en handen bij je en het lijkt alsof je teveel gewicht in je handen hebt. Ook zie ik dat zijn achterhand nog niet helemaal lekker meekomt, deze lijkt onvoldoende dragend voor een goede, ontspannen nageeflijkheid.

Ik zou je als tip willen geven om je minder te focussen op zijn voorkant (zijn hoofd halshouding) en meer te focussen op zijn achterhand. Geef hem wat meer ruimte aan de voorkant en ga veel overgangen rijden om zijn achterhand te activeren. Veel figuren rijden ook, waarbij je een correcte stelling vraagt.

Let er ook op dat je niet naar beneden kijkt, maar recht voor je uit :) En kijk in de richting waar je heen gaat, dan gaat het buigen van de paard ook gemakkelijker :j

Heb je ook les? Instructie zou je namelijk goed kunnen helpen met bovenstaande :) Succes!

hansipansi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:15

Ik heb misschien een tip die je wel handig vindt (heeft mijzelf iig heel erg geholpen): Probeer bij het lichtrijden geen steun te zoeken bij je teugels, dat kun je oefenen door bijvoorbeeld stukken te draven met je teugels helemaal slap. Op deze manier moet je echt balans zoeken bij jezelf. Maarja, zie maar of je er wat mee doet! ;) Veel succes! Je hebt een heel leuk paard trouwens, haha!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:27

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.