kapstokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn00

kapstokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 16:36

heey bokkers,

ik heb een aantal weken terug een geweldig paard gekregen.
en ik wil met haar dressuurwedstrijden gaan rijden. nu is het probleem alleen
dat mijn voeten altijd naar buiten steken. als ik gewoon loop staan mijn voeten ook naar buiten.
hier heb ik zooltjes voor dus dan wordt het wat minder.
maar als ik aan hetpaard rijden ben helpt het niks.
ik vind het erg jammer als ik hierdoor minpunten krijg.

groetjes dieuwertje

p.s. sorry als het verkeerd staat

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:45

Op de trap gaan staan met de bal van je voet, jezelf aan de leuning vast houden zorgen dat je voeten rechtstaan en dan je hakken naar beneden doen dan rekken je spieren iets op en gaat het vaak iets makkelijker.

Vaak moet je ook niet alleen je voet houding veranderen maar vanuit je lies heel je beenligging veranderen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:53

dieuwertje_ schreef:
nu is het probleem alleen
dat mijn voeten altijd naar buiten steken. als ik gewoon loop staan mijn voeten ook naar buiten.
hier heb ik zooltjes voor dus dan wordt het wat minder.

Brrrr...!!!!!

Doorgaans staan je voeten naar buiten vanwege je heup. NIET met zooltjes werken svp!
De makkelijkste oefening heet "hakken tenen" ;) .

Ga rechtop staan, min of meer je gewicht op 1 been. Met je andere voet doe je dan "hakken tenen":
je zet je tenen pal naast je andere voet, tilt op, draait in je heup, zet je hak naast je andere voet, tilt op, draait in je heup, zet je tenen naast je ander voet, etc.

Gaat dit soepel en doe je het een aantal weken elke dag, dan hoor je te merken, dat je voeten langzaam aan meer naar binnen gaan staan.
Gebeurt dat niet, doet "hakken tenen" zeer of bij andere ellende: stap naar een fysiotherapeut.

Gesteld: je oet is bij het lopen netjes recht naar vor: te paard is het belangrijk, dat je je knieschijven recht naar voor laat wijzen (vanuit je heup) en je dwarse buikspier (bijgenaamd 'bikinispier') wat aantrekt ("navel naar binnen" en ook het gebied ietsje onder je navel).

prugelpiet

Re: kapstokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:47

ik heb dat ook een klein beetje ja, komt bij mij omdat mn knieen scheef staan, ik zat vroeger altijd verkeerd,
Ik probeer er altijd op te letten, maar nu kijk ik spring foto`s en ziet het er niet uit -O-

Als jij het vanuit je heupen hebt, moet je inderdaad oefeningen doen, en dan ook echt doorzetten, dan komt het vast goed! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:11

Je krijgt daar niet minder punten om hoor :D gewoon goed rijden!!!

Ik ben koningin kapstok :Y) maar krijg altijd leuke punten!

Anoniem

Re: kapstokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:14

Ik heb dat ook heel erg, maar veel aan veranderen kan ik het denk ik niet.
Ik loop ook echt heel scheef, dat zit ook in mijn heupen, kan er niet veel aan doen.
Ik zal zo die oefening van Janneke2 eens oefenen, misschien dat het helpt.

En trouwens, je hoeft niet mindere punten krijgen door je voeten.
Bijvoorbeeld Edward Gal heeft ook kapstokvoeten, maar hij is toch een topruiter die ook hele hoge punten haalt.