Ben er een tijdje geleden achter gekomen dat het zadel ietwat naar voren helt (het schuift niet en ligt verder nog goed op de rug). Dit is nu tijdelijk opgelost met een gelpad voor op de schoft. Dit heb ik aangekaart bij de eigenaresse en binnenkort komt er een zadelmaker bij ons op stal die ik er ook even naar laat kijken.
Edit: Ik rijd haar nu ongeveer 1.5 jaar. Vorig jaar lag het zadel nog wel goed en toen had ik ook een zelfde soort problemen met mijn zit. Ook trok ik door spanning mijn benen op (niet erg handig op zo'n toch al groot paard), dit is inmiddels al een stuk verbeterd. Ik blijf nu voornamelijk zoeken op de linker hand met mijn binnenbeen (rechtsom heb ik hier geen last van). Het rechtop zitten is al flink vooruit gegaan met vorig jaar, alleen kruip ik nog erg naar voren als koe versneld.
Hier een voorbeeldje hoe wij vorig jaar door de bak gingen: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/298565_230655200393609_1670499221_n.jpg
Edit 2: tijdens het filmpje heb ik het gelpad er nog niet onder liggen. Zal van het weekend een nieuw filmpje maken om een betere indruk te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Cabelona op 25-07-13 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt