Dublin voor het eerst @HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Dublin voor het eerst @HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 18:32

Hallo,

Eerst wat informatie over Dublin:
Dublin-ruin-2004-afstamming onbekend, import uit Engeland

Dit zijn foto's van de tweede keer na 8 weken er weer op, heb in die 8 weken heel veel grondwerk gedaan ik mag er sinds zaterdag weer op. De rede dat ik niet mocht rijden was dat hij tijdens het rechtrichten op een gegeven moment de oefeningen niet meer kon doen, kraker langs geweest en heeft hem behandeld en mij oefeningen mee gegeven. (zat vast achter zijn oren en op 2 plaatsen in zijn rug, zijn rugspieren waren ook niet goed ontwikkeld) Nu was hij zaterdag weer geweest voor controle en heeft groen licht gegeven! Was ervoor ook nog niet lang met hem bezig geweest aangezien hij pas sinds 06-04-2013 in mijn bezit, bij de eigenaren nog niet dressuurmatig gereden maar alleen recreatief. Nu eerst de basis er goed in krijgen en dan zien we wel weer verder!

(Heb mezelf even onherkenbaar gemaakt met een leuke ster haha)
Eerst een foto van hoe het in het begin ging:
Afbeelding

En de foto's van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het blijft natuurlijk wel een Tinker :')
Afbeelding
(ja hij mag wel weer wat kilo's kwijt, is een aantal dagen terug per ongeluk uiteten geweest in het grote land. Zat er meteen aan)

Heb vandaag alleen gestapt, vanwege het warme weer en de barebackpad. Voor een zadel gaan we volgende week donderdag kijken, want die paste ook niet goed dus tot die tijd rijd ik rond met mijn barebackpad. (niet dat dat een straf is :o ) Op de foto's is ook te zien dat ik mijn benen er niet aan heb, moet ik wel doen maar durfde ik niet. Hij is bij de vorige eigenaren nog niet helemaal goed doorgereden dus hij wist nog niet wat we bedoelde met beenhulpen, wat hij liet merken door te bokken of te gaan rennen. (Hij is wel echt enorm gevoelig, bijna overgevoelig zelf) Als het goed is bokt hij verder ook niet meer nu hij behandeld is, want hiervoor deed hij het met draven soms en met galopperen continu. Logisch natuurlijk als je last hebt van je rug. Ik heb ook les 1/2 keer per week, diegene geeft ook les in grondwerk. Rechtrichten vanaf de rug gaan we morgen weer mee verder.

Ik ben erg benieuwd naar het commentaar, houd het wel netjes!
Laatst bijgewerkt door donnar op 22-07-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

R_Alexanderr

Re: Dublin voor het eerst @HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:57

Ik vind je iets te groot voor hem. Toen je in het zadel reed dacht ik dat het makkelijk kon maar dat was een tijd geleden en je bent een stuk gegroeid en zelfs in zadel vind ik dat je er niet goed op zou passen...

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:19

Ik vind je niet te groot, Je bent misschien iets of wat lang maar aan de hand van deze foto's kunnen wij dat niet goed beoordelen en ik neem aan dat ej in 3 maanden niet 10 cm bent gegroeid! Een tinker kan wel wat hebben. Vind het er leuk uitzien maar mis een beetje het lange en lage losrijden? Of iets in die richting, hoe rijd je hem eerst los? Veel succes verder met je knappe tink!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:06

@ FerreroRoche: Nou dat ik voor het plaatje te lang ben daar ben ik het mee eens, toen ik laatst een keer foto's zag van het zonder zadel rijden moest ik er zelfs om lachen. Verder kan het geen kwaad, ben niet zwaar en hij kan het makkelijk hebben. Verder heb ik ook mijn hakken niet uitgedrukt en dit versterkt dat beeld alleen maar, als ik met zadel er op zit en mijn hakken uitgedrukt heb gaat het. Hij is natuurlijk wel klein maar het ziet er niet super raar uit ofzo.

@Kirsha: ja inderdaad! Ben er super blij mee!! Rijd heerlijk, alleen wat is sommige wel zie doen is rijden met beugels er aan (de mogelijkheid is er) dat doe ik zelf niet. Heb hem puur gekocht voor het rijden zonder zadel.

@Stralina: ik rijd hem los zoals daar, doe dit omdat mijn chiropraktor dit geadviseerd heeft. Hij heeft heel erg de neiging zijn rug weg te drukken en zijn spieren in zijn rug moeten opgebouwd worden. ( het gaat om de spieren die je traint door verzameld te rijden) Eerst moet ik hem in alle gangen goed over zijn rug laten lopen en dan mag ik pas weer lang en laag gaan rijden. Deed het in het begin wel, maar Dublin is een paard die continu geleid wil worden. Zodra ik hem lange teugel gaf ging hij zijn hoofd nog hoger gooien, panieken en redden. En als ik de teugels weer op maat had was het goed, dit gaat wel beter en hij durft al steeds meer te ontspannen onder het zadel.

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:41

Ik vind haar zeker niet te groot.
Ik ken dit paardje door en door. En ik heb er ook mee gereden (1.78m) . En zonder zadel zag het er dan ook niet uit.
Weet wat deze jongen kan hebben. Ze is niet zwaar duz dublin kan dit makkelijk hebben.

Vind het super dat hij eenn goed huis heeft gekregen met iemand die tijd heeft en hem liefde en aandacht kan geven.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:46

vind het er niet vriendelijk uitzien !
Laat staan een kortspijkerbroekje ai ai ai

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:45

Jeja schreef:
vind het er niet vriendelijk uitzien !
Laat staan een kortspijkerbroekje ai ai ai

Ik ben wel benieuwd waarom je het er niet vriendelijk uit vind zien, want als je alleen meld dat je dat vind zonder reden dan kan ik er ook niets aan doen. Heb het hier gezet voor commentaar en meningen zodat ik ervan kan leren. Over het broekje ik rijd zonder zadel terwijl het warm is, waarom zou ik een rijbroek aan doen? Als ik met zadel rijd heb ik die wel altijd aan, maar zonder schuurt het niet.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:52

Als je te groot bent maakt je gewicht niks uit. Als je te lang bent dan gooi je het paard van balans als je iets begint de toen. Zo rondlopen kan natuurlijk makkelijk maar je maakt het hem veel moeilijker zodra je iets van hem begint te vragen qua training.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 16:50

Ja dat weet ik, maar ik vind niet dat de verhouding zo erg is dat dat heel erg het geval is. Met zadel vind ik mezelf ook wat te lang, maar niet zo erg dat hij er erg veel last van zou ondervinden. Ik blijf hem gewoon rijden, en mocht hij er echt een keer last van hebben dan kijk ik dan wel weer verder. Natuurlijk train ik wel door en blijf ik bijleren, maar ik groei als het goed is ook niet meer dus veel erger zal he niet worden. ;)

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:31

@FerreroRoche ik zie dat die foto met zadel nog maar 3 maanden oud is. In die tijd heeft ze nooit zo'n grote groeispurt gehad dat ze er nu niet meer op past. Ik vind het wel kunnen. heb ook wel een foto waar ik zonder zadel rijd op een fries die ik een lange tijd gereden heb. die lijkt dan ook ineens een stuk kleiner. haha

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:07

Probeer ook zonder beugels je hak in een lijn met je heup te houden (dus onderbeen iets naar achteren) en je hah laag (dus niet je teen als laagste punt). Verder kun je er op letten dat je je hand rechtop houdt, meer een vuist maken en fier rechtop zitten :) Je zit op een leuk paardje dus wees er trots op :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 22:54

@xnatalie95: Het verschil is inderdaad heel groot tussen het rijden met en zonder zadel. Met zadel vind ik het in ieder geval makkelijk kunnen! En ik ben inderdaad amper, tot niet gegroeid. Het kan zijn dat FerreroRoche het vind lijken doordat met proefrijden mijn beugels veel te kort waren. Dit vond ik op dat moment wel fijn omdat ik toen natuurlijk niet wist hoe hij was.

@Alicex: Dankje!!

@ Rianne1994: Zijn buikje is gelukkig al bijna weer weg, hij staat nu weer kort en krijgt niets meer dan nodig. Morgen gaan we voor een zadel kijken dus dan kan ik als het goed is weer lekker aan de gang!

@Gwahir: mijn handen blijven inderdaad een slecht punt, dit gaat gelukkig al beter net zoals met mijn benen. Ik let er nu meer op ;) En bedankt, ben heel blij met mijn knappe vent! <3

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:00

Ik vind je niet te groot, wel te lang.
Verder vind ik het paard erg hangen en op de voorhand lopen en zit er volgensmij weinig tempo in.
Ook ben je soms wat streng met je binnenhand, waardoor hij ook minder voorwaarts zal zijn.

Maar dat zal ook aan je eigen houding liggen denk ik. Nu, lift je mee. Maar probeer het zelfde te rijden als in een normaal zadel. Dus gewoon rechtop, je knie aan je paard en drijven met je kuiten met je hakken uitgedrukt. :) En het tempo erin houden.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 23:13

@Michelle_: Hier ben ik het wel mee eens ja, dit was alleen de tweede keer na 8 weken niet rijden er op. Had die dag erna wel les, hij loopt inderdaad te erg op zijn voorhand en hierdoor hangt hij ook meer. Hier zijn we mee bezig met les. We zijn hem nu aan het rechtrichten en aan zijn houding aan het werken. Het gaat wel al veel beter, eerst was het alleen sterren kijken. Bedankt voor de goede tips! Hier heb ik veel aan! :D

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:40

leuk beesie, het lijkt meestal netter om je handen in een vuist te hebben met je duimen omhoog. verder is ie natuurlijk niet heel actief neem ik aan maar ook longeren kan hem goed doen of met hem wandelen , heel veeel plezier ermee : )

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:29

donnar schreef:
@xnatalie95: Het verschil is inderdaad heel groot tussen het rijden met en zonder zadel. Met zadel vind ik het in ieder geval makkelijk kunnen! En ik ben inderdaad amper, tot niet gegroeid. Het kan zijn dat FerreroRoche het vind lijken doordat met proefrijden mijn beugels veel te kort waren. Dit vond ik op dat moment wel fijn omdat ik toen natuurlijk niet wist hoe hij was.

@Alicex: Dankje!!

@ Rianne1994: Zijn buikje is gelukkig al bijna weer weg, hij staat nu weer kort en krijgt niets meer dan nodig. Morgen gaan we voor een zadel kijken dus dan kan ik als het goed is weer lekker aan de gang!

@Gwahir: mijn handen blijven inderdaad een slecht punt, dit gaat gelukkig al beter net zoals met mijn benen. Ik let er nu meer op ;) En bedankt, ben heel blij met mijn knappe vent! <3

Ach, het ziet er naar uit dat je paard het prima kan hebben. ik heb veel slechtere condities gezien dan dit. Ik vind het trouwens een mooi paard :D

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 16:53

@xnatalie95: Dankje voor het comliment!

Ik ben vandaag bij de zadelmaker geweest, en zijn vorige zadel bleek en gebroken boom te hebben. Nu is mijn nieuwe zadel besteld, een Massimo trail, 16.5" zitting, een brede boom en Franse kussens. Over 5/6 weken komt hij binnen, gelukkig heb ik voor die tussentijd een leenzadel mee gekregen dus ik kan aan het werk. Het leenzadel ligt niet perfect, maar wel goed genoeg. Moest een leenzadel mee omdat hij als hij al die tijd niets tot weinig doet hij te veel spieren en conditie verliest, en als het nieuwe zadel dan geleverd word zal hij niet goed passen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:34

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.