Hoe mijn paard weer meer in de bespiering krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lot_Sem

Hoe mijn paard weer meer in de bespiering krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 18:30

Hoi,

Mijn paard liep een aantal jaren geleden ZZ-Zwaar en werd op dat niveau dagelijks getraind. Het was toen echt een enorme spierbonk. Ik heb dit paard nu 2 á 3 jaar en in het begin, had ik er nog niet echt een klik mee en liep het allemaal niet zo lekker. Nu gaat het veel beter en ben ik inmiddels M2. Maar mijn paard is echt veel minder bespierd geworden en zelfs wat ingevallen bij zijn flanken en hals. Nu zei iemand laatst tegen me, waarom ik hem niet 2 á 3 keer in de week ging longeren met bijzettouwtjes. Ook zit ik er over na te denken om mijn paard de ene dag te rijden en de andere dag te longeren met bijzet, dus dat we dat gewoon om de dag doen. Denken jullie dat dit een goede manier is om mijn paard meer bespierd te krijgen? En is longeren met bijzettouwtjes de goede manier hiervoor? Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar goede tips om mijn paard weer meer in de bespiering te krijgen! Alvast bedankt :)

Elles

Re: Hoe mijn paard weer meer in de bespiering krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:25

Eén topic is genoeg ;)