Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mendy1984 schreef:Chaniek_M schreef:Ik longeer hem nu wel regelmatig met pessoa, ik zou graag de dubbele longe willen gebruiken. Het probleem, dit kan ik niet en wil daar ook niet zelf mee gaan prutsen.
is er niemand op je stal/in de buurt die het je kan leren?

Janneke2 schreef:Hoi Chaniek,
een tip, in het kader van de overgangen, die idealiter volsrekt overbodig is:
lt er op, dat je bij de overgangen naar een langzamer gang/ halthouden, geen gewicht in je handen krijgt.
(Denk aan de westernruiters, die met een losse teugel en puur op zit en gewicht hun paard op de achterhand stil zetten.)
Van nature stoppen paarden ook (net niet altijd) op de achterhand en als het dier op jouw handen gaat leunen (wij hebben op stal zelfs een Z paard, dat een "prachtige knik met het hoofd maakt" bij het halthouden...) dan weet je zeker, dat het gewicht juist naar voor gaat.
Janneke2 schreef:let er op, dat je bij de overgangen naar een langzamer gang/ halthouden, geen gewicht in je handen krijgt.
Elisa2 schreef:Leuke tip, maar dan is het wel handig om erbij te vertellen hoe dat moet...