tetsje van tilhouten wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kasty

tetsje van tilhouten wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 18:23

Hey

Ik ben niet zo'n schrijver op het forum, maar ben er wel dagelijks te vinden om een beetje bij te blijven en een beetje mee te lezen.
Deze keer weer een fototopicje van mijn kant.. Met Tetsje en mij gaat het super!
Ze is inmiddels alweer 7 jaar, wat gaat de tijd toch snel..
Ik weet nog als de dag van gisteren dat mijn vorige paard Bregtsje overleed en ik vrij vlot deze toen 2,5 jarige tegen kwam. En wat voor paard, een lot uit de loterij! 
We zijn lekker fanatiek recreatief aan de gang.. mennen, onder het zadel etc.
Deze week heb ik meegedaan aan het bb recreatief op de sumarreheide. Altijd al een wens om daar te rijden.
Ik heb geen startpas,misschien komt die er ooit nog.. maar daar liggen mijn prioriteiten niet..
Lekker goed bezig zijn! Dit was een B proefje.  Ik had de 2e prijs met 187 punten. Ik was tevreden...  nu een overkil aan fotos... sorry! 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Famke25

Re: tetsje van tilhouten wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:30

Gefeliciteerd met je 2e prijs.
Ik zie op sommige foto's toch wel wat spanning doordat je je hand zo dicht bij je hebt, probeer ze wat mee naar voren te houden, zo wordt je houding ook mooier.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:59

Erg mooi paard maar goed opletten want in sommige foto's steekt haar hoofd iets te ver uit en in andere is hij achter de poll, niet rollkür ver maar verder dan je wilt. Voor de rest vind ik alles er heel netjes uitzien maar let goed op je handen, die kunnen wel iets omhoog komen en soms moet je je hakken iets verder doordrukken.

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:24

Hai ik zou toch ook liever het paard iets lager en meer ontspanning zien, Probeer wat meer lang en laag te rijden het opgerichtere lopen kan ze al. ook vind ik je been houding soms een beetje vreemd, ver naar voren ptobeer je been iets meer op de plek te houden en meer been te geven met je gehele kuit ipv met enkel de hak. Dan kan ej je been mooier lang houden.

iloveyou4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 05:46

Als eerste, wat een mooi paard <3
Als 2e, ik vind dat je je handen wat meer mee moet geven.
Het lijkt nu alsof je ze vastzet op je zadel
Maar verkeer ziet het lijkt4r prima uit hoor :)

bwpLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:32

Allereerst Gefeliciteerd met je prijs, je hebt een onwijs knap paard onder je. wat mij opvalt is dat het lijkt of je wat 'hangt'( handen vastzetten oa). Daarbij mis ook een beetje de ontspanning, zoals hierboven al vermeld is. Mijn tip: je handen niet gaan vastzetten, met wat oefening komt dat vast in orde.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:19

Ik vind de foto's niet zo prettig eerlijk gezegd. Ik zie veel spanning en ik vind je nogal tegenwerken in de mond. Wel een knap dier :).

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 15:44

Het oogt heel anders dan dat de proef liep zie ik nu wel.
Dat van die handen klopt, vastzetten ook wel enigzins..
Het paard is een vreselijke enthousiast paard, wat vooral op wedstrijd graag een beetje showt.
Dus dan krijg je dit beeld, terwijl ik zo de teugels los kan smijten, want ontspannen is ze wel..
Ben nu wel hard in training om aan mijn handen te werken..

HBZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 07:32

Probeer ook aan je houding te gaan werken, zelf krijg ik de indruk op sommige foto's dat het zadel voor jou te klein is. ( foto 5 ren 6), of het lijkt zo doordat je onderbenen naar voren gaan en jij op de lepel komt te zitten. Probeer zelf meer voor in je zadel te gaan zitten. Dit is voor je paard zijn rug ook prettiger.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:57

handen recht op en tenen naar binnen. verder nog veel plezierr